Gå til innhold

Nok en jul i møte, barnløs!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som meg? Jeg husker i fjord da jeg nærmet meg ett år som prøver tenkte jeg: Jaja, jeg går i det minste sikkert ikke en jul til i møte uten ett knøtt i magen. Så feil kan en ta!!!! Desember står for døren, og nok et år har flydd av sted.

Jeg elsker julen! Jeg gleder meg sånn til at jeg kan forberede jul for mine barn. Ikke andres barn. Bake pepperkaker, pynte juletre... osv..

Jiiiizzz å motløs man kan føle seg noen ganger? Hvorfor kan det ikke bli min tur???

Jeg vet det er flere enn meg som sitter med disse følsene. Noen slitere der ute som har lyst og gå julen i møre sammen med meg? Dele tanker og drømmer for fremtiden?

stooor klem til alle som har det litt tungt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei på du... Har det på samme måte. Men har ikkje prøvd fullt så lenge som deg da! Men har faktisk bikka året nå... Og som du.. Var så sikker på at innen neste jul!! Da var det i det minste noe på gang!!! Og akkurat dét suger!!!!

Har tusla rundt å satt opp staker og hengt opp stjerner og kost meg i kveld.. men blir litt bittersøtt å tenke det at det ble bare meg og min kjære denne jula og.. Ingenting i magen å glede seg over..drømme om.. "øve" seg på alt en ska gjøre når den jula engang kommer!! Som du..bake kakemenner..pynte pepperkakehus.. le av juletreet som har all pynten fordelt fint på kun på én gren. Være stolt over alt det rare som faktisk havner på treet av hjemmelaget pynt...dorullnisser og sånn! Hehe..stoor gjenganger i min familie. Alle må ha dorullnisser på treet.

Å få våkne en julaften, få lille krapylet opp på fanget, på med pleddet og juledisney på tv, mens pappa lager kakao og steller i stand julefrokost for hele familien. Få lov å dele sitt egets barn enorme forventninger til julen... Så klart..det er jo uansett mange år til!! Men gleder meg like mye til en liten knabben baby sitter og fryder seg i et haav av innpakningspapir, og har kake og julegodter gnidd inn overalt!! Eller hvis eg får en fin liten maaage eg kan pynte med sløyfe :D

....eller bare å sitte og se min kjære inn i øynene, på årets varmeste dag, og vite at vi sitter på verdens BESTE hemmelighet...... (som om vi kommer til å klare å holde det hemmelig!! Haha)

Å huff...nå ble eg litt snufsen her.. *sukk* Men litt godt og. Har liksom bare fjerna megsjøl fra hele prøvegreia i det siste. Da er det godt å bli minna på HVORFOR vi gjør dette... Jula er bare et prakteksemplar av hva vi supre jenter har i vente!!!

Blei visst litt langt dette..... Jaja!! :) Hehe..dere som må leeeese alt *knis*

*stooooooooor klem tilbake til monca*84*ønsker*

Skrevet

Vet dere, at begge disse innleggene kunne jeg lett ha skrevet selv..

Jeg har vært på julegrantenning i dag, har sett på alle ungene som ler og smiler og føler meg bare helt tom innvendig. Jeg føler meg så utenfor, alle andre snakker om en travel timeplan i desember i barnehage og på småskolen. Vi har kun oss selv å tenke på, vi trenger ikke å planlegge noe. Men jeg vil planlegge! Vil stelle til jul til mine barn og min mann, vil se gleden og forventningene deres...

Jeg har grått i hele kveld, jeg gråt i går og jeg kommer nok til å gråte i morgen også. Jeg synes ikke lenger at adventstida er fin... Og jeg gruer meg til jul...

Det må vel bli bedre i 2010? Jeg håper og håper...

Jeg gir dere varme og gode klemmer i denne ventetida! Måtte ønskene deres gå i oppfyllelse snart.

Skrevet

Dytter

Skrevet

Nå skal eg be og håpe alt eg kan for at sånne juletøser som oss får verdens beste julepresang!!! En knallpositiv test!!!!!!

Skrevet

uff :( sender en kjempeklem til dere jeg :D

jeg kommer også til å sitte "barnløs" på julaften i år for første gang på 12 år. ikke fordi jeg er barnløs, men fordi begge ungene skal til bf i jula og jeg skal vær alene med kjæresten min og hans foreldre. det blir rett og slett grusomt :(

men jeg har det privilegiet at det er slik i år, men til neste år er de hos meg begge to :)

innen da håper jeg så inderlig at de har blitt til 3.... vi har ingen sammen enda, jeg og den flotte mannen jeg bor sammen med, men vi håper :)

håper på en positiv test til oss allesammen i juleresang :)

god advent alle sammen :D

Skrevet

Hei snuppa!

Jeg vet så alt for godt hvordan det føles! Siden vi begynte å prøve i desembermnd, er dette jul nr 4 hvor jeg er overbevist om at det er den siste jeg feirer uten barn. Denne gangen føler jeg ihvertfall at det er større sannsynlighet enn de siste årene, fordi vi skal i gang med ivf. Så neste jul satser jeg på at jeg har en liten baby enten i eller utenfor magen;)

Denne jula takler jeg egentlig veldig mye bedre enn de forrige, sikkert fordi jeg har stor tro på prøverør. Men jeg kjenner at det stikker i magen med en gang jeg ser noe som jeg forbinder med barn og jul. Gleder meg så ubeskrivelig mye til å skape egne juletradisjoner sammen med barna mine! Dere har beskrevet alt så godt tidligere, så jeg trenger ikke nevne alt på nytt;)

Vi er mange som går jula i møte bokstavelig talt like tomme som før. Vi får bare fortsette å håpe og tro at dette blir siste gang!

Stoooor klem

Skrevet

Hei damer..

Nei det skal ikke være enkelt dette... MEN dette MÅ da være siste julen? håååper det altså!

Syntes det er utrolig trist at det er flere av oss som sitter med disse følsene, men samtidig godt og vite at det finnes noen som forstår.

Selv jobber jeg i barnehage, og er i gang med julestria. Vi lager dorull nisser og alt annet som skal til. Jeg koser meg, men samtidig gnager savnet i meg.. bittersøtt kan man si..

Jeg håper så inderlig at det snart blir vår tur. Det måå jo bare det?

stooor klem til dere alle!

Skrevet

Hei!!

Jeg må henge meg på.... ble trist av å lese innleggene deres. Har forskyvet de tankene. Men har det akkurat på samme måte som dere. Har vært prøver i 2 år og tenkte at så klart har jeg barn eller er gravid denne julen,..- men skal visst ikke være så lett dette....

Det verste er andres kommentarer: du kan jo bare slappe av og kose deg... dere har jo ikke barn. Å det stikker i magen og er fælt å høre slikt.

Neste mnd blir det pergo, så det blir spennende!!..

krysser alt jeg har både for meg selv og dere;)

Klem og prøv å ha en koselig jul.

Skrevet

Blir det pergo neste mnd Aurora? Har du fått vært hos gyn? Så spennnede!

Her er jeg på dag 2 med dobbel pergo. Merket ikke noe spesielt i går, men i dag har magen vært litt i ulage. Likevel klager jeg ikke hvis det kan hjelpe oss på veien mot en spire =)

Lykke til!

Skrevet

Aurora32: Heia.. Nei, det skal ikke være lett. Ikke med andres komentarer på toppen av det hele heller...

Vi har vel prøvd like lenge ca har vi ikke? Vi startet Jan08, men følte meg klar leeenge før. Så Det føles enda lengre ut.. Savnet har vært der i kanskje 3år... minst... Tok meg litt lang tid og kvinne meg opp til og høre med samboer.. hehe..

Så spennende med Pergo da! Jeg har nå to kurer bak meg, uten eggløsning.. så pergo er visst ikke min greie... Men jeg krysser fingrene for at det er din greie, og at du blir gravid med en gang!

Lykke masse til..

Håpefulle K:

Lykke til med Pergo da snuppa! Det blir nok din tur ganske så snart!!!

Klemklem

Skrevet

Hei du:)

Ja det blir pergo,..kun enkel kur,.. men nå gjør jeg snart alt for at en spire skal sitte!!!

Lykke til du også:)

Skrevet

Den over var til Håpefulle da;);)

Monca,.. har sent deg en piv jeg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...