Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere når barnet deres slår dere eller andre barn? Er usikker på hvilken måte man skal håndtere dette. Han er 1 1/2 år.

Blir veldig takknemlig for råd!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

da gjere dei her og...er 1.5 og 2.5 år....eg seier konsekvent til dei at dei ikkje har lov til å slå.Om ikkje dei lyer,setter eg dei i ein krok,ein bestemt plass kvar gang,og seier dei må stå der visst lenge for dei slo...

Har funka til tider,men slår som regel seinare og....Kunne tenkt nokon råd sjølv og.!

Skrevet

Sett de i tenkepause med en gang de slår, og overse totalt.. Tenkepausen skal vare like mange minutt som alder, de 2 siste minuttene skal barnet være stille, hvis ikke forlenges pausen til de har vært stille i 2 minutter. De må bli forklart i en rolig stund om tenkepausen, hvorfor, hvor lenge, og hvor. Mens de sitter i tenkepause skal de ikke ha noen form for oppmerksomhet. Går de vekk, skal de leies rolig tilbake uten ord. Etter tenkepausen skal de ikke ha noe ros for at d satt fint, eller kommentarer om slåing. Ros første positive oppførsel etterpå. Det viktigste er NULL oppmerksomhet på dårlig oppførsel.... Anbefaler å lese De utrolige årene...

Når jeg tenker meg om er de minste kanskje for små til et sånt opplegg, men bør funke fra 2-2,5år hvertfall... De minste kan man trekke seg vekk fra og ignorere når de slår kanskje... Hvertfall ikke gi de noen form for oppmerksomhet...

Skrevet

sønnem min hender slår også,da tar jeg han i armen og sier at han ikke får slå,for da får den han slår vondt. og forteller at han kan kose,eller stryke..Bruker å hjelpe der og da her iallfall:) men forklar barnet hvorfor barnet ikke skal slå hver gang du ser barnet gjør d.

har ikke så veldig trua på tenkepause,eller time out jeg egentlig...men kan jo endre seg ettersom sønnen min blir eldre.

Skrevet

Sønnen min på snart 2 år slår hver gang han ikke får viljen sin. Da tar jeg han med meg inn på et annet rom, går selv ut av rommet og lukker døren. Jeg pleier ikke å la han være alene i mer enn ca. 30 sek. Det har jeg ikke samvittighet til. Når jeg åpner døra igjen har han sluttet å slå (i alle fall til neste gang han blir sint igjen). Håper at han med tid og stunder vokser det av seg....

Skrevet

Vi har også ei som slår av og til, spes. når hun blir ikke får viljen sin av sine "vanskelige" foreldre. Vi tar tak i armen hennes og sier strengt at det er ikke lov. Ser at dette hjelper bra på, blir mindre av det med tiden og håper vi ikke trenger noen større regimer enn dette :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...