Gå til innhold

blør:(

TrineHelen med juniknøtt

Anbefalte innlegg

Skrevet

er 11+6 i dag, og oppdaget i mårres at jeg blør.. Det er ikke så mye som kommer, og det er rosa.. Har ingen smerter, men er jo likevel bekymra.. Har i tillegg følt at mange av de symptomene jeg har hatt er blitt borte (halsbrann og øm i puppene). Er fortsatt trøtt og uopplagt, men er redd for at fosteret er dødt..

Noen som har noen råd eller som har opplevd liknende?

Takknelig for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei jeg opplevde det samme som deg i uke 14. Med meg var det dessverre en ma og fosteret hadde vært død siden uke 11. Mistet symptomene ca en uke før. Men forskjellen er at jeg blødde ikke rosa men mørkerødt blod. Så det er ikke sikkert det er en ma du har. tror fargen er mer lik min da. Men var jeg deg ville jeg fått en time til ul for å være sikker. Lykke til. Håper at det går bra med deg.

Skrevet

hei. jeg blødde flere ganger i første svangerskap, og det var rosa det også, det var da ingenting gale, var vel rundt de samme ukene. har i dag en sunn og frisk datter. Det at du blør trenger ikke bety noe gale, kan bare være noen blodårer som brister. Så sant blodet ser friskt ut, tror jeg det skal gå bra=0) krysser fingrene for deg=0) Men er du usikker så kan du gå å sjekke det.

lykke til

Skrevet

Hvis du er 11+6 er du jo nesten akkurat 12 uker. Det kan være vanlig med en liten blødning på det forventede tidspunktet for menstrasjon har jeg hørt. Det kan være fordi kroppen ikke helt har "fått med seg" at du er gravid og at du ikke skal ha mensen. Jeg hadde en liten blødning da jeg var akkurat 8 fullgåtte uker, og forventer nesten at jeg skal få det nå førstkommende torsdag også, da er jeg 12 fullgåtte. Alt var bra etter min blødning (har sjekket på ul 2 ganger fordi jeg har vært så urolig), og jeg hadde friskt rødt blod, men ikke mye, kun en gang da jeg var på toalettet med to tørk på papiret. Går helt sikkert bra:):) men det er jo bare å ta en privat ul for å sjekke og så du klarer å slappe av.

Skrevet

Det er vel uansett ganske normalt at symptomene begynner å roe seg litt ned nå i tolvte uke...!?!:)

Skrevet

takk for svar:)

er veldig bekymret da blodet har gått fra rosa til rødt.. men blør nesten ingenting da, og har fortsatt ikke vondt..

har fått time til ultralyd i morgen, så da slipper jeg å lure noe mer.

krysser fingre og tær!

Skrevet

Mitt var helt rødt, men gikk helt fint fordet..! Vet godt hvordan det er, føler med deg, jeg fikk heelt angst, ble helt kvalm og klarte overhode ikke tenke på noe annet før jeg fikk sjekket på ul (jeg hadde blødning en fredag kveld så måtte vente helt til mandag.. det var en LAAANG helg..:/)

men det går helt sikkert fint:):) så mye som 1/3 av alle fødende kvinner har jo hatt blødninger i første trimester, det er med andre ord kjempevanlig at man blør og fortsatt fullfører vellykkede svangerskap. Jeg krysser fingrene for deg, går helt sikkert kjempefint imorgen:) (si fra hvordan det gikk her når du er tilbake da..!)

:)

Skrevet

håper inderlig på det:)

skal si fra i morgen=)

takk for fine ord :))

Skrevet

Hei....

Jeg hadde en slik blødning du beskriver for lenge siden, jeg var 11 uker på vei, og fikk slimblødning (rosa/fersken) på en fredag, ringte legekontoret og de sa det var normalt! Men måtte se det over helga, jeg hadde en slik blødning hele den helga, den mandagen dro jeg på legevakta, på Gyn, og gynokologen sa at det var en truende abort, og skulle sende meg til UL...

Jeg kom da til ul, og der fortalte de at forsteret var dødt og hadde vært død siden uke 8... Da ble jeg sendt på utskrapning...

Så ring til lege med engang å få sjekket dette.... jeg hadde aldri ferskt rødt blod..

Skrevet

Beklager for brutale ord, men håper inderlig det du har ikke er abort!

Lykke til å håper alt ender vell....

Skrevet

Hvordan gikk det? klem

Skrevet

Da har jeg vært på undersøkelse og ultralyd, og alt var bra!!!! fikk se fosteret, og det bankende hjertet!! HURRA! er bare så lykkelig nå!! ord kan ikke beskrive!!!!!

Skrevet

så flott! Tenker du er lettet nå! Fant han ut hvor blødningen kom ifra?

Skrevet

ekstremt letta nå ja!!:)

Hun betegnet det som vanlig sporblødning, og sa det var helt vanlig og ufarlig:) var hvertfall veldig godt å se den lille på skjermen:))

Skrevet

åå nå ble jeg glad på dine vegne:) så utrolig bra, nå kan du slappe av!!:) er du ikke i 2 trim også nå da:)??

Skrevet

tusen takk for det!! var bare såå herli altså!!:)

jo er det, men måtte bare svare her inne! får vel bevege meg over dit da=)

hvor langt er du på vei a?

Skrevet

Heldig:)!!! Jeg har to dager igjen til 12 fullgåtte uker, og selvom det jo bare er en dato (ser jo ut som 90% her inne har hatt ma likevell i uke 12,13 14...:/ ) så tror jeg jeg kommer til å slappe veldig mye mer av da. Hadde ul på fredag da jeg var 11+1, og da var alt bra, så krysser fingrene... Har "siste" ul tirsdag om en uke, da er jeg 12+5 og skal sjekke nakkefold, så får vel vente til det før jeg puster helt ut og forteller det til folk, men gleder meg likvell utrolig mye til torsdag, den datoen har jo stått i hodet mitt som første etappe nå i 2 måneder...

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...