Gå til innhold

Er ikke gravid..

Anbefalte innlegg

Jeg har riktignok fremdeles ikke fått mensen, men det er det nok andre årsaker til.

Jeg sendte mail til klinikken igår, og fikk dette svaret:

"Når testen er neg er du ikke gravid. Stop alt medicin og vent på menstruation. Der er flre årsager til forsinket menstruation, men det er kendt og uden fare. Du skal dog til gynækolog, når den kommer, før du kan behandles igen.

Hilsen Jan Blaabjerg, læge"

Dette tolker jeg som om at det blir ihvertfall en liten pause på oss. Jeg skulle gjerne likt og visst hvilke andre årsaker han sikter til, og hva gynekologen egentlig skal se etter.

Dersom ikke mensen har kommet til tirsdag tror jeg at jeg ringer gynekologen uansett, bare for å høre om de har noen anbefalinger på hva jeg bør gjøre videre.

Noen som har vært borti tilsvarende?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141059750-er-ikke-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Merkelige greier. Dette har jeg ikke vært bort i. De to gangene jeg tok pergo ble syklusen min lenger; eggløsningen kom senere, men mens ca 14 dager etter der igjen.

Blaabjerg skriver heldigvis at dette er kjend og uten fare. Du får høre med en gynekolog, Ugla- lykke til med det! Trist at det mest sannsynlig ikke lyktes denne gangen (kan jo være et lite håp!), men du vi lykkes igjen, det er jeg helt sikker på.

Så kjipt da Ugla!

Hmm..merkelige greier at mensen drøyet sånn. Typisk CFC å aldri forklare noe så man blir sittende igjen å lure:-) Må innrømme at jeg ble litt nysgjerrig nå. Hva slags kjente grunner kan det være tro?

Men uansett er jo det viktigste at det ikke er noe galt og at du kan prøve igjen om ikke så altfor lenge:)

Ja, jeg har ingen problem med å forstå forsinket eggløsning, og dermed forlenget syklus..men det er jo merkelig når det plutselig går nesten 20 dager mellom eggløsning og mens...

Skal prøve å få svar fra gynekologen her også, siden svarene er mangelfulle fra CFC.

Annonse

Kona fikset time til meg på onsdag. Det blir dag 3, så om alt ser greit ut rekker vi kanskje ett forsøk til før jul. I så fall begynner jeg med pergo onsdag kveld. Fikk mail fra Lindenberg idag, han mente jeg bare kunne kjøre på med forsøk, men nå føles det veldig betryggende å bli sjekket opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...