LineBA Skrevet 29. november 2009 #1 Skrevet 29. november 2009 Hei, skal til Kanariøyene i 14 dager (drar om en uke!) og gleder meg veldig til å fylle på med litt lys og varme. Bare sambo og meg, og minstemann på 8 mnd. Det er første gang jeg reiser utenlands med så lite barn - er det noen som har noen gode tips til 6 timers flytur, sol og (forhåpentligvis) varme, mat, bleier etc?
Underveis --> Skrevet 29. november 2009 #2 Skrevet 29. november 2009 Lillemann var riktignok 5 mn da vi dro til Portugal. Litt lengre flyreise for dere, og litt mer aktivt barn, men her gikk det i alle fall knirkefritt! Flyduren gjorde at han sov gjennom det meste av turen. Puppen var utrolig kjekk å ha, og han sovnet til den på både opp og nedturen. Koseteppe og koseklut var med. Vi hadde med grøt, og ferdigblandet nan (kjekt å ha om poden trengte melk og jeg hadde drukket vin). Vi kjøpte fruktglass der nede, og bleier. Når det er sagt, så trenger du så lite klær at en pakke bleier glatt kan få plass i en koffert. Vi pakket til alle tre i en vanlig koffert. Det jeg ikke tok med, var termometer og paracet. Lillemann fikk feber/ble overopphetet der nede, og det ble en litt urolig natt. Hadde vært kjekt å ha med overnevnte. Det er visst ikke helt uvanlig at småbarn får feber om de har vært mye i varmt vær. Ellers holdt vi ham i skyggen, på med solhatt, smurte med solkrem (50) og tok han med i poolen for avkjøling. Det syntes han var stas :-) God tur! Det blir sikkert helt fæbjuless!
TulleMor09&11 Skrevet 29. november 2009 #3 Skrevet 29. november 2009 Var på mallorca i høst med baby på 7mnd. Flyturen jekk kjempe fint. Ho storkoste seg med alle folk å se på. Så hadde eg kjøpt med noen nye leker ho fekk på flyet. Sov også veldig bra. Hadde med pleddet ho alltid bruker hjemme, er jo litt kaldt på flyet av og til. Vi blei annbefalt å ha med bleier å alt av mat. Husker ikke hva d kosta med bleier men tror d var over 100kr for ein pakke som er mindre enn den i norge. Kjøpte sviskemos der til 30kr glasset tror eg. Men Mallorca er jo dyrt da Ellers så hadde vi med eit gammelt laken vi hadde på stranda som ho låg på å lekte under parasollen. Finnes også sånne uv parasoller du får kjøpt der. Dem er veldig greie. Ellers så brukte vi og solfaktor 50, solhatt, pluss uv drakt når vi var å bada. Veit ikkje hvordan det er med innsekter på kanariøyene, men myggnettingen var uunnværlig for oss. Masse mygg å andre innsekter. Så hadde vi med gam-pulver, nesedråper,paracet å d vanlige ein har med seg på tur. Håper dere får ein kjempe fin tur.
Mamma´n til lillemor Skrevet 29. november 2009 #4 Skrevet 29. november 2009 Vi skal også reise med 8 mnd gammel baby over jul. Jeg har tenkt litt på dette med mygg og skal selvfølgelig ta med myggnetting. Man skal jo ikke bruke vanlig insektsmiddel til barn, så jeg ble så glad når jeg fant et mer naturlig middel som også babyer kan bruke, helt uten giftstoffer. Det selges på bleieboden.no.
Nå da? Skrevet 29. november 2009 #5 Skrevet 29. november 2009 Jeg ville ha tatt med grøtpulver og bleier. Vi var noen dager i Spania før og etter et cruise og hadde med en pakke hjemmefra. Da vi skulle kjøpe en ny, viste det seg at det ikke fantes grøt som man blander med vann, kun melk. Så hadde jeg visst det, skulle jeg tatt med mere grøt og en liten vannkoker. MME fås kjøpt overalt og er den samme som NAN, bare et annet navn. (husker ikke...)
LineBA Skrevet 29. november 2009 Forfatter #6 Skrevet 29. november 2009 Takk for gode tips og råd! Må innrømme at jeg ligger endel våken og lurer på mange rare ting i forbindelse med denne ferien, som det vel egentlig ikke er nødvendig å lure på i det hele tatt, men men... Det er vel en småbarnsmors lodd å konsentrere seg om alt som kan gå galt - selv om det neppe gjør det:-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå