Gå til innhold

se her..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vet ikke hvis man kan åpne linken..men les tv2.no.folkeinst.vill nå gjøre studier om de gravide som har tatt vaksinen.de vill vite hvis vaksinen påvirker barnet løpet av 5 år.høres skummelt ut!

Skrevet

Du har lest litt feil... De ville vite også noe om hvis de har hatt svineinfluensa eller brukt Tamiflu...

"Kvinnene vil nå bli spurt om de har latt seg vaksinere mot svineinfluensa, om de har hatt sykdommen og om de har brukt Tamiflu."

"Magnus tror ikke at vaksinen eller Tamiflu er skadelig for barnet, men sier det finnes udokumenterte hypoteser om at influensa hos mor kan påvirke fosterets hjerneutvikling.

- Man har ikke funnet at tidligere influensavaksiner har gitt fosterskade. Det kan jo faktisk tenkes at vaksiner forebygger fosterskader, men det er noe vi må finne ut av, sier Magnus."

Synes det er mer skummelt at noen tenk at influensa kan påvirke fosteret. Har lest den før!

Skrevet

jeg har ikke lest feil..:)og hva betyr at han eller hon "tror ikke"..he he

det holder ikke ...

Skrevet

At fostre kan få hjerneskader dersom mor blir influensasyk, er da noe vi har hørt om i mange år. Så når noen sier at det ikke holder å "tro" at vaksinen er trygg nok, skal man også huske at det finnes nok mange, mange ting vi gravide utsetter oss for gjennom mat o.l, som vi "tror" er trygt, men som likevel gir skader hos våre barn. Det finnes hundrevis av barn som er født med uforklarlige, medfødte skader. Enda man "tror" at man har gjort alt rett under svangerskapet.

Jeg vil definitivt IKKE ha influensa under svangerskap, og legen min ville ikke gitt meg Tamiflu dersom jeg ble syk. Han foretrakk vaksinen uten å blunke.

Skrevet

Det er jo kjempebra om denne studien kommer i gang, da får man se om det er noen virkning, positivt eller negativt, av vaksina, influensaen og tamiflu. Jeg blir gjerne med om jeg blir spurt.

Skrevet

Studien blir frivillig, derfor kommer ikke alle til å være med. Følgelig blir konklusjonene tilsvarende usikre.

Det er jo sikkert mange gravide som lot seg overtale til å ta vaksinen, og som bare ønsker å glemme dette i ettertid. Er ganske krevende å bli forsket på i fem år uansett... Ikke konstant da, men dere skjønner nok hva jeg mener.

Skrevet

jeg synes også at det er bra at de gjør studien..og jeg mente skummelt..fordi ingen vet jo bivirkninger må det vare vaksine tamiflu eller selve influensa..og da tenker man jo hele tiden ,at tok man riktig valg liksom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...