Gå til innhold

Hvor mye malt i mme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes gutten min virker så plaget med hard mage. Føler at j har i mye malt nå. Er det noen øvre mengde for malt. I natt var han våken i 3 timer,og d virket som om det var magen. Han hadde bare en veldig liten bæsj igår stakkar..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mye malt har du i da?

Jeg bruker en tiendels t-skje ca i hver flaske.. har måtte gå nedover og nedover i mengde. Nå har han begynt å få veldig rennende avføring. Så vurderer nå å prøve med bittelitt.. kanskje slutte helt.

Har hørt at man kan gi for mye malt og, at det kan bli verre av det. Men prøv med en liten hestekur (over et par flasker nå) og se om det blir bedre :) Også trapp nedover over mange uker.

Skrevet

Men med hestekur mener jeg IKKE mange t-skjeer per flaske altså.

:)

Skrevet

Det skal være en teskje per 250 ml etter hva jeg har lest. for mye malt kan gi mer luft i magen.

Skrevet

Det er ikke farlig å gi for mye malt, så her er det bare å prøve seg litt frem egentlig. Dessuten er det ikke slik at babyer MÅ bæsje hver dag heller, sålenge avføringen er myk/ kremet er babyen ikke forstoppet (da blir bæsjen hard og klumpete). Blir bæsjen veldig tyntflytende bør maltmengden reduseres.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...