Gå til innhold

Hjertesukk fra meg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har vi vært prøvere siden mars.. Har litt lange sykluser (37-42 dager)

Er så innmari lei av å gå på symptomjakt hver pp, for så å bli skuffet etter noen dager. Er innmari lei de hersens blødningene og de syke menssmertene jeg har.

Er pr dags dato på dag 42 i pp 7 og sliter med så kraftige smerter at jeg ikke får sove. Har også bare negative tester..

Jeg er j****g lei av å prøve som bare juling hver pp, ha høye forhåpninger for så å bli trykt ned på havets bunn nok en gang..

Ble litt rotete dette men :P

Et lite spm til slutt..

Når man har prøvd så lenge at man går til legen for å få hjelp, er det da regnet ut fra 12pp eller 12 mnd?

håper dete andre damer har mer flaks enn meg for øyeblikket :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

VI har vært prøvere siden des i fjor.

Vi ble gravide, men mistet i MA i mai, da var jeg 11+4.

Er også så evig lei av å jakte symptomer at jeg bad legen om hjelp i begynnelsen av nov. Ble henvist til gynekolog og har time 14 des.

Jeg mistenker selv PCO. Har ustabile sykluser.

Ingentig som sier at man ikke kan be om utreding/hjelp tidligere enn etter 12 mnd.

Jeg er snart 36 år, så jeg følte at det hastet litt med å få hjelp, dersom vi i det hele skal ha flere barn.

Men begynner å slå meg til ro med at vi har to flotte barn fra før.

Snakk med legen din du.

Siden du har så lange sykluser så kan det godt hende at det hadde vært gunstig for deg å få noen EL fremkallende medikamenter

Skrevet

jeg har ikke el av meg selv og pco eggstokker, sa bare til legen at jeg vill ha henvisning til gyn! ikke noe spørsmål om hvor lenge vi hadde prøvd.. hvis jeg var deg hadde jeg dratt en hvit løgn og sagt at dere hadde prøvd i over et år!!!! masse lykke til! jeg skal begynne på dobbel pergo kur om tre dager;D kan nok være en ide for deg også!!!

Skrevet

vi hadde bare prøvd i 6mnd nr jeg gjikk til legen å sa vi hadde prøvd i 1 år, takk å lov for det, for er enda ikke gravid men skal i gang med prøverøyr på torsdag :)

dra til legen å ta noen hvite løyner :)

Skrevet

Tusen takk for svar damer. Jeg vet det er mange som sliter med å bli gravide her inne. Jeg er en utolmodi sjel, og synes det tar fryktelig lang tid, samt at det er surt at syklusene er så laaange (har FREMDELES ikke fått mensen?!) Er på dag 43 av den hittil lengste syklusen..

Jeg har drevet å tenkt på å dra til legen å be om hjelp, men er ikke noe flink til å lyge, samt er redd for hva han kommer til å si med tanke på alderen min (er nok ikke av de gamleste her inne..) dessuten har jeg heller ikke vært til han før, for liker ikke nye folk, spesielt lege :S

Nei huff, ble sytete dette..

Skrevet

Hei på du!! Hvis du er litt ung, så kan det være legen sender deg hjem igjen... Du har krav på hjelp etter ett års prøving..hvis du er over 25! (eller andre spesielle årsaker til barnløsheten)

Så klart, du får siiikkert tatt noen prøver for å sjekke at alt er i orden med hormonbalansen o.s.v. men spørs om du blir sendt videre..

Har prøvd ett år vi nå :) (også smiler eg! Haha!)

Har komt meg igjennom 10 reelle pp'er :( Lange og ustabile sykluser har eg hatt. alt fra 18 dager til 63!! Men har tatt det med fatning i de siste månedene gitt.

Hva med å prøve alternativ behandling først? Mange har hatt god hjelp i akupunktur! Både ved lange sykluser, manglede el og korte sykluser. Skader ikkje å prøve noe sånn da.

Tenkte eg skal prøve alternativ før eg løper til priv.gyn her. Hvis eg finner noe el denne pp'en da......håper...!!

Anyway. Temping er et veldig godt verktøy har eg funnet ut. Veldig greit å ta med tempskjema til lege også, hvis ting ikkje bedrer seg. Da har de "bevis" om en har el, ikke el, lutealfase o.s.v. så vet de fortere hva de må forholde seg til.

Hååper du blir gravid snart!! :)

Eg klarer og vente litt til, så doserer ut min ørlille sjangse til deg heller :)

*klem fra en x-syter* :P

Skrevet

Jeg er nok desverre under den grensa der ja.. har nok vurdert akupunktur, men er LIVREDD for nåler! :S mulig jeg venter noen mnd m å gå så langt :P men vurderer å prøve hostesaft, samt at jeg har vurdert temping, men har bare aldri kommet så langt at jeg har begynt med det :P

Er det noen annen form for alternativ behandling som dere føler funker? :)

Skrevet

vil bare i at jeg var 20 år når jeg oppsøkte lege for å bli gravid, ikke noe problem det. fikk henvisning til ahus gyn med en gang! ble gravid da jeg var 21 år!

Skrevet

hadde jeg hvert deg så hadde jeg snakket åpent og ærilg om det til legen og sett hva som skjer om du er under 25 så spiller vel ikke det noen rolle så lenge syklusen ikke er helt bra...sett i gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...