Gå til innhold

tok første pergotimepille i dag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva kan jeg forvente meg?

var en skrekkelig lang og skremmende liste med mulige bivirkninger i pakningsvedlegget :o

men kan jeg vente noe spesiellt? annet enn at vi forhåpentligvis blir gravide?

er det sånn at alle får bivirkninger? var jo rett og slett anbefalt ikke kjøre bil tom.... det går ikke her i gården i allefall. er bare meg som kjører :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Så spennende! Jeg starter med første pille i morgen. Aner ikke hva vi kan forvente oss, men er veldig spent og nervøs selv. Håper det kan hjelpe oss begge på veien mot en liten spire =)

Lykke til!

Skrevet

Hei

Titter innom fra 2.trimester.

Av pergo ble jeg en del mer hormonell enn ved pms, og hadde ømme bryst og hetetokter. Det varte kun noen dager.

Den gode nyheten er at jeg ble gravid etter første kur, så har fortsatt en pakke igjen i skapet.

Lykke til - håper det klaffer for dere.

Skrevet

ååå håper det blir sånn for meg også :)

er bare veldig tent på å bli gravid igjen. har fortsatt ikke vent meg helt til at jeg ikke er det etter MA'en nå i høst...

har ikke merket noe spes enda, men håper virkelig ikke jeg blir mer hormonell enn ved vanlig pms..., for jeg har noen svært vanskelige pms-dager i utgangspunktet... :(

Skrevet

titter innom fra 1.trimester. Jeg har et pergonurk i magen min, og det jeg merket med de tabelettene var egentlig at jeg hadde veldi lite av de bivirkningene... Var egentlig mer blid når e gikk på de e da.....

For oss fungerte første dobbelkur det ble en spire med engang.....

Så masse lykke til....

Drysser litt babystøv til deg jeg...

* * *

* * * *

** * * *

Skrevet

Hei.

Det er ingentin å grue seg til. Jeg var veldig skeptisk til å ta disse pillene, jeg ventet i et halvt år før jeg turte å ta de pga bivirkningene som står på pakka.

Første mnd merket jeg ingenting, andre mnd følte jeg at nervene spilte litt inn gråt fort av alt, følte meg sliten for ingenting, men det varte bare en ukes tid,også ble jeg gravid andre mnd i kuren. Jeg er nå i min 7 uke, skulle dette gå galt tar jeg gjerne en kur igjen.

Jeg har hatt behandling hos kiropraktor og fysioterapaut pga vond rygg og bekken. Disse behandlingene jeg har fått er de samme bahandlingene som det gis til kvinner som har problemer med å bli gravid. Jeg anbefaler alle kvinner i samme situasjon til å oppsøke en kiropraktor eller fysioterapaut eller bgge deler. Når vi kvinne ønsker oss så inderlig et barn, anspenner vi oss i kroppen. Hos meg satte det seg i bekkenet/korsryggen noe som er ganske logisk, og det kan gjøre at spennigene i bekken orådet hindrer deg i å bli gravid.

Jeg viste ikke noe om dette før jeg nevnte for mine terapauter at jeg nettopp hadde begynt på en hormon kur for å bli gravid og mange brikker ble falt på plass i forhold til grunnen til mine smerter i bekkenet/korsrygg.

Vi mistet for nøyaktig 2 år siden og har prøvd siden da uten hell frem til nå, så nå krysser jeg fingrene på at dette går bra.

Lykke til videre med kuren, så håper jeg du kommer over til terminklubben snart.

Skrevet

jeg skal også snart begynne på dobbel pergo kur, 2 blødningsdag i dag! har akkuraat sluttet provera nesten de samme bivrkningene der som på pergoen. det jeg merket av de pillene var at jeg ble ganske så hormonell, og fikk litt indre uro. pluss en del kvalme.... men helt overkommelige bivirkninger. så jo for meg at jeg skulle legge på meg masse miste håret osv. tror jo alltid det verste!

masse lykke til;D vi får holde hverandre oppdatert! vi kommer vel nesten til å ha ikm likt! skal du ta enkel eller dobbel kur?!

Skrevet

Har hatt 3 dobbelkurer uten noe resultat, er i pausemåned etter siste pergokur nå, har hatt en kur hvor jeg nesten ikke kjente noen ting, andre kur litt mer bivirkninger og tredje kur fikk jeg nesten alle bivirkningene - har også fått litt bivirkninger i pausemåned på pergo (pause mellom kurene da pergo virker i pausemnd også).

Går fint å kjøre bil, dersom du ikke er ekstremt svimmel som jeg var i en prøveperiode med pergo da - da tok jeg noen dager hjemme mens det stod på som verst, det hjalp å ta det litt med ro, ellers kjører jeg bil som normalt - pleier ikke være noe problem altså...

Ønsker deg bare lykke, lykke til :)

Klem fra

Skrevet

Begynner på tredje runde med dobbel pergo mest sannsyneligvis i uke 51 om ikke noe sitter denne gangen heller ( tror ikke det...)

Forrige gang vi prøvde ble jeg gravid etter to ganger med dobbel kur, denne gangen er det visst litt mer vanskelig..

Men jeg pleier å være litt svimmel og kan få litt syns forstyrrelser.

Det gir seg når jeg er ferdig med kuren.

Lykke til!

Skrevet

må man ta pause måned? legen sa ikke noe om dette til meg.... hm, hvordan virker den i pause måneden?!

Skrevet

dette er første gangen for min del, så det bli en enkeltkur. om det ikke funker med enkel, blir det dobbel neste mnd :)

håper vi slipper det.

ikm blir vel ca 20 desember eller noe sånnt... forferdelig spennende :)

Skrevet

Jeg er på dag 2 med dobbel pergo. Merket ikke noe spesielt i går - antydning til hetetokter kanskje. I dag derimot har jeg skikkelig mensmurringer liksom, mageknip og er ikke helt god i magen. Men skal ikke klage hvis dette kan hjelpe en liten spire til å klamre seg fast =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...