Siliana Skrevet 28. november 2009 #1 Skrevet 28. november 2009 Hej, Jeg og min kjære ønsker oss så veldig et barn, og har prøvd nå helt siden april.. Jeg har opplevd å bli veldig fort gravid, men for en eller annen grunn skjærer det seg. Første gang jeg ble gravid gikk det 17 uker før jeg plutselig fikk akkutt med magesmerter, merkelig nok ikke noe blod... Visste ikke helt hva seg skulle gjøre siden dette var nesten ved midnatt en fredagskveld, Tenkte og håpte at det sikkert ikke var noe alvorlig.. Den natten sov ikke jeg et sekund, smertene var utholdelige, og jeg ble liggende og vri meg hele natten, og det var ikke før dagen etter jeg oppdaget en god mengde med blod i toalettet. Jeg ble hysterisk og ringte til fastlegen min for å fortelle hva som hadde skjedd.. Til en stor forundring fortalte han meg at det var normalt å blø under svangerskapet og ba meg om å holde meg rolig og ikke løfte noe tungt! ble selvfølgelig sjokkert og reiste rett til legevakta på sjukehuset for en sjekk. Det virket som dem skjønte ganske raskt hva det kunne vær for noe,og sente meg videre for en ultralydsjekk. Der fikk jeg se det lille barnet mitt ligge helt stille uten en eneste bevegelse! det var så uffattelig trist,har ikke grått så mye i hele mitt liv som jeg gjor den dagen.. Etter noen timer ble jeg innlagt for utskrapning. Det gikk to mnd,så blei jeg gravid igjen!! Denne gangen mistet jeg allerede etter 7 uker.. Nå har det gått 1 uke over forventet mens, tatt to tester men begge er negativ... Er utrolig fortvilet og skjønner ikke hva som er galt! Eller hvorfor det går galt!!! Er det noen som har opplevd det samme? Vet ikke hva jeg skal gjøre.. Setter stor pris alle råd&tilbakemeldinger.. Klem Siliana
Gjest Bjørnen Collargol*gravid Skrevet 28. november 2009 #2 Skrevet 28. november 2009 Uff det er aldri morro å miste, men når man faktisk kommer til uke 17 må det være ufattelig vondt. Vet de hvorfor du mistet den gangen? Selv har jeg ikke mistet så sent, syntes det var vondt nok i uke 11 Du har desverre ikke krav på utredning før du har mistet 3 ganger. Får håpe at du ikke opplever en ny abort, men at det går bra neste gang Det at du er en uke forsinket er slikt som fort kan se. Jeg har selv vært opp til 3 uker forsinket noen ganger uten at jeg har vært gravid av den grunn. Hvorfor aner jeg ikke. Men når du blir gravid igjen så sørg i alle fall for å få tidlig og tett oppfølging. Be om å få tidlig UL og sørg for at du blir tatt på alvor av legen din, hvis ikke bytt lege. Håper du får en positiv test snart og at det denne gangen går bra. Husk at alle gode ting er 3
Siliana Skrevet 29. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 29. november 2009 Nei,dem sa at det var helt normalt å spontan abortere og at det dessverre ikke finnes noen grunn til hvorfor det skjer...neste gang jeg blir gravid får jeg komme inn til en sjekk allerede etter uke 7,så det skal bli deilig...så slipper jeg hvertfall å gå bekymret i flere uker.. Håper så inderlig at jeg slipper å SA igjen, og at det går bra neste gang!! satser på alle gode ting er 3.. det må jo det være!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå