Gå til innhold

Isbind etter fødselen? Hjelp nå, please!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hovnet opp så veldig nedentil (4.døgn etter fødsel), og er blør såpass lite at jeg nesten er redd det er så hovent at all renselsen ikke kommer ut..

Husker jeg har lest om isbind, men hvordan gjøres det igjen?

Skrevet

Setter litt vann i bindet og inn i fryseren. når det er sagt kan du kjøpe ispakninger engangs på apoteket eller gelepakning som kan ligge i fryseren ha tøystykke oppå til å ta imot renselsen og gelepakningene er enkle og rengjøre. mindre stress en selvlagede isbind. selv var jeg så mye på sykehuset at jeg ikke fikk gjort det men redningen var vann på sprayboks (kjøpes på apoteket) den var iskald. og hjemme dusjet jeg med kaldt vann der nede. i tillegg til å ikke være for mye "på føttene".

Skrevet

For å dempe hevelsen og lindre smerten etter fødsel særlig etter mye sying. riktignok viktig å ikke gå med det for lenge å ikke rett mot huden for å unngå frostskader.

Skrevet

De isbindene hjelper jo ikke mer enn akkurat der og da.. Det blir mer behagelig hvis man sitter på do, eller en krakk i dusjen og heller masse lunkent (kanskje littegranne kaldt) vann over skrittet og lufter sårene i en halvtimes tid etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...