Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!!

Jeg brukte pregnyl ved det første forsøket,og ovitrelle ved de to neste. Tenkte ikke noe særlig over det,begge er jo eggløsningsprøyte....tror nok ikke sykehuset hadde gitt deg noe du ikke skulle ta....

Vet ikke om dette svaret hjalp deg noe,men....LYKKE TIL!!

Hei!

Leste litt på felleskatalogen.no jeg:-) Begge prepraratene er koriongonadotropin alfa, altså hCG. Begge er LH-stimulerende, dvs egløsningsstimulerende. Ovitrelle er produsert vha rekombinant DNA-teknologi i ovarieceller fra kinesiske hamstre mens Pregnyl er utvunnet fra urinen fra gravide kvinner. Ovitrelle er helt identisk med humant gonadotropoin selv om den er produsert i ovariale hamsterceller.

Største forskjellen er vel prisen... Ovitrelle koster 338,20 kr for en ferdigfyllt sprøyte på ca 6500 IE (internasjonale enheter) mens Pregnyl koster 200,50 kr for 3x5000 IE (sett du må blande selv).

Valget av type kan være avhengig av hvilken dose gyn vil at du skal ta. Med Pregnyl blir det enten 5000 eller 10 000 IE. Det er vanskelig å dosere noe mellom der på egenhånd tror jeg. Med Ovitrelle får du ca 6500 IE. Legen vet nok hva h*a gjør :-)

Begge gir uansett positiv gravitest i ca 10 dager enten du er gravid eller ikke... ;-)

Lykke til!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...