Style_hunter Skrevet 28. november 2009 #1 Skrevet 28. november 2009 Min sønn på 7mnd vil ikke drikke vann. Prøver å gi han vann i forbindelse med grøt og middag men han vil absolutt ikke ha og slår vekk flaska/koppen. Derimot hvis jeg gir han en spesiell type camomilla for barn drikker han som bare det. Noen som har noen tips til hvordan jeg kan få han til å drikke vann? Andre typer drikke uten sukker man kan gi?
Gjest Skrevet 28. november 2009 #2 Skrevet 28. november 2009 Gi ham på skje i starten, 2 skjeer grøt, en skje vann osv. Mine to eldste måtte jeg tvinge i vann i 2-3 mnd før de endelig begynte å drikke det frivillig og etterhvert like det veldig godt. Vann er noe mange babyer må tilvennes, og det kan ta tid og enorme mengder tålmodighet å få det til. Ikke gi opp, men gi det igje og igjen selv om han spytter ut og spytter ut. En dag glir det ned :-)
Gjest Skrevet 28. november 2009 #3 Skrevet 28. november 2009 Hos oss tok det også tid. Og fortsatt er hun ikke superglad i det. Vi begynte vel å gi vann når vi begynte med grøt, litt grøt og litt vann... hun ville ikke ha, men vi ga oss ikke. Grimasene var mye verre enn når hun fikk tran;) Så kom hetebølgen i juni - og vannet gikk ned på høykant! Må man så må man! Nå er hun straks 1 år, og vann er fortsatt ikke det beste i verden. Til måltidene får hun nå mme eller juice/utvannet juice eller smoothie. Utenom blir hun kun tilbudt vann. Noen ganger drikker hun masse, andre ganger vil hun ikke ha. Jeg tolker det slik at er hun tørst drikker hun. Hvis du er ute etter alternativer å drikke finnes det forskjellige babysafter/juicer - fra Nestle. Også er det noe som heter Ellas Kitchen eller noe sånt med smoothies (fås på Meny, Ultra osv) - jenta mi eeeeelsker de, men sikkert like greit å lage selv også! Eller bare utvannet juice. Jenta mi har også den siste tiden fått litt smakstilsatt vann, Imsdal med Pæresmak og det er supergodt!
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 28. november 2009 #4 Skrevet 28. november 2009 når begynner man å gi de vann?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 28. november 2009 #5 Skrevet 28. november 2009 Det er det nok ingen fasit på, men har inntrykk av at mange starter når man introduserer fast føde, grøt middag osv. Selv tok vi det ganske rolig, og selvom vi startet m grøt ved 4 mnds alder var det først da vi var kommet opp i flere måltider m fast føde (rundt ca 6 mnd) at vi "for alvor" introduserte vann. Det var ikke populært i det hele tatt, så slet med det samme som HI. Men i og med at hun drakk godt med MME stresset jeg ikke med det, de får jo mye væske via melken og grøten også. Selv da det var som varmest i sommer, var vann ikke noe poppis, tross iherdige forsøk. Det er først nå de siste par mnd, rundt 1 års alder, at vann har blitt kult her i huset, så det kan ta laaang tid, vær forberedt på det;) Men som sagt, så lenge de får i seg nok væske fra melk osv er det jo egentlig ikke noe å stresse så voldsomt mye med enda, etter min mening ihvertfall=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå