Gå til innhold

Fortelle nå eller på julaften?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er 9 uker på vei. Har ingen symptomer og har litt vanskelig for å tro at det faktisk er liv der inne, selv om mest sannsynlig er det jo det..

Har besøk av mamma nå, lurer på om jeg skal fortelle det nå, eller om jeg skal gjøre noe artig på julaften. Men skal ikke feire jul sammen så viss jeg skal fortelle det ansikt til ansikt må det bli nå. Elle melle.. Hva ville du gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer helt an på foholdet du har til moren din, men jeg personlig hadde iallefall sagt det nå :)

Skrevet

dette er vel helt opp til hver enkelt, jeg klarte ikke å vente et døgn en gang og måtte ringe til mamma og si ifra, da er hun og forberedt på at det kan gå galt slik at hun kan støtte og trøste meg. Selfølgelig satser vi på at dette går supert og knirkefritt.. Men vi skal fortelle det til svigers på juleaften, og resten av nærmaste familie i romjul..

Men du må gå etter hva du synes er rett selfølgelig..

Lykke til uansett valg :-)

Skrevet

Jeg tror også at jeg kanskje ville ha fortalt det nå. Det er mange som planlegger nøye hvordan de skal si det til foreldrene, gjerne på en morsom måte, for så å bli skuffet over reaksjonen. I mange tilfeller vet man jo ikke helt hvordan andre vil reagere, og da blir skuffelsen stor om man hadde forventet gledeshyl. Det har vært mange historier om det her inne, og om reaksjonen ikke blir helt som dere hadde håpet så slipper dere at julekvelden blir ødelagt.

Lykke til uansett! Det blir sikkert morsomt å fortelle det samme når du velger å gjøre det!

Skrevet

Jeg har en venninne som kjøpte krus til alle besteforeldrene i julegave med : gratulerer du skal bli bestemor (bestefar)

Det var stor suksess.

Selv har jeg ikke klart å holde meg...Alt for kvalm til at jeg ikke får spørsmålene... ;)

Skrevet

mamma spurte meg om jeg var gravid bare noen dager etter jeg fant det ut selv.. var da ca bare 4 uker på vei. Så kan hende mamman din har sine mistanker allerede:) ofte vet de mer enn vi aner!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...