Gå til innhold

Spiser dere sushi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ifølge helsedirektoratet (som jeg absolut stoler mest på...http://matportalen.no/Emner/Gravide og http://matportalen.no/Matportalen/artikler/2006/2/ikke_grunn_til_aa_advare_gravide_mot_sushi) er det jo helt ok for gravide å spise sushi, bare man unngår tunfisk, men legen min sier NEI, at jeg ikke skal gjøre det og høre på henne... Jeg har helt sykt lyst på sushi, men vil jo ikke ta noen sjanser heller... Mange her som spiser sushi?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg spiser sushi!

Stoler på det som står på matportalen.no. Holder meg også unna tunfisk, men ellers så spiser jeg den vanlige sushipakka. Hovedsaken er jo at fisken har vært frosset først.

Syns det er så mye hysteri rundt det hele, tror det er viktigere for barnet at man har et avslappet forhold til graviditeten enn at man bekymrer seg for mye om alt mulig...

Jeg er 7 uker på vei med førsten:)

Skrevet

Utrolig mange allmennpratiserende leger som ikke holder seg oppdatert på svangerskapsting - lytt til matportalen du.

Jeg spiser sushi med stort velbehag og har gjort i alle mine svangerskap.Bare styr unna tunfisk og sverdfisk :-)

Skrevet

dytt betyr at jeg dyttet innlegget ditt oppover;)

Skrevet

nå har jeg faktisk aldri lest på pakkene de har på blandt annet 7 eleven ol. står det der hva slags fiksetyper det er i pakken ?

Skrevet

Tja, fastlegen jeg hadde da jeg var gravid for to år siden sa i alle fall at jeg kunne spise så mye sushi jeg ville. Men han sa også at det ikke var noe i veien for å drikke 7 kaffikopper om dagen, så jeg er ikke enig med han i absolutt alt. Når det gjelder sånne ting stoler jeg vel mest på matportalen. Hadde vel spist sushi om jeg hadde veldig lyst på det, nå har jeg bare middels lyst på det, så da lar jeg være.

Skrevet

Jeg spiser også sushi. Namnam :)

Skrevet

Ååå, jippi nå ble jeg glad. Har helt vilt lyst på sushi, er i uke tolv, så har ikke spist det på to måneder nå. Imorgen blir det i hvert fall sushi til middag, gleder meg:D

Skrevet

Jeg og spiser sushi, men kun ifra restaurant eller det jeg lager selv. Ville nok ikke kjøpt på 7 / 11, vet ikke hvor lenge de har ligget eller når de var fryst.

Da jeg var kvalm var det utrolig deilig med sushi! DET holdt seg i magen! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...