Anonym bruker Skrevet 28. november 2009 #1 Skrevet 28. november 2009 Kan jo koke i en time og være har midten.
ellesant Skrevet 28. november 2009 #2 Skrevet 28. november 2009 Hvis du skreller dem, og damper dem på rist, bruker det å gå fint. Etter 30-35 min skal de være ferdige dersom de ikke er for store, du kan dele dem for eksempel. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2009 #3 Skrevet 28. november 2009 Takk. Kjedelig når potetene kan velte hele middagen.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2009 #4 Skrevet 28. november 2009 Bruk f eks Beatepoteter. De holder seg mer i form enn f eks Mandelpoteter. La dem koke i ca 15-20 minutter, men ikke fosskoke. Bare sånn at det bobler rundt dem. Og så skrur du ned til 1 på plata, slik at de ikke koker med bobler lenger. La de stå i 20-30 minutter(sjekk dem med kniv av og til), og bare være i nesten kokende vann. Dette gjør at sjansen for at de detter fra hverandre er mindre. Og du kan servere finere poteter.
Anne-B. Skrevet 28. november 2009 #5 Skrevet 28. november 2009 Viktig å salte nok. Da holder de sammen,
Anonym bruker Skrevet 28. november 2009 #6 Skrevet 28. november 2009 Hva er egentlig greia med Kokte poteter uten smak??? Elsker å lage mat selv i alle former, men å bruke kokte poteter , syns jeg ikke har noe med mat å gjøre , like talentløst som kokt torsk. Bruker svært sjelden poteter til middager , finnes masse av annet godt tilbehør, men skal du ha potet til , så anbefaler jeg deg å kutte potetbåter, med skallet på, legg det i dyp form, tøm over masse olivenolje, og strø godt over med urter du liker, stek dem i ca 1 time på 250 grader i stekeovnen, eller til du ser dem er godt stekt, ikke bruk varmluft, da svies dem utenpå , og blir kokt inni. Dette er godt, spennenede, og passer til nesten alt;)
Anonym bruker Skrevet 28. november 2009 #7 Skrevet 28. november 2009 Passer ikke til tradisjonelle retter som pinnekjøtt..... Jeg klarer også det med potetbåter;) Og bruker det en del. Men ikke til sånt som kjøttkaker, pinnekjøtt og fiskeboller. Da skal det være vanlig, kokte poteter. Tradisjon er viktig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå