Linda1986 Skrevet 28. november 2009 #1 Skrevet 28. november 2009 Når begynte dere å gi slikt til barna deres? for eksempel vanlig tine youghurt?? og melk? Andre melkerelaterte ting? Sjokolade?
Babyønske �� Skrevet 28. november 2009 #2 Skrevet 28. november 2009 Begynte med yoghurt ved 10 mnd. Ga han Biola etter råd fra helsesøster fra 8 mnd. Ren melk venter vi nok med til han fyller året. Jeg tåler ikke melk selv, så bør vel egentlig vente så lenge som mulig. Sjokolade vet jeg ikke, selv om han har fått smake det allerede(forsynte seg av sjokoladeskåla i et ubevokta øyeblikk:-P). Men kommer ikke til å få det servert på en stund enda for å si det sånn.
Linda1986 Skrevet 28. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 28. november 2009 såppass ja takkfor svar.. venter til over helga med å kjøpe youghurt da. har akurat introdusert nytt pålegg i dag.. (leverpostei) hun har ikke villet ha det tidligere, men i dag gikk det ned 2 skiver med det..
Gjest Skrevet 28. november 2009 #4 Skrevet 28. november 2009 Lille fikk smake yoghurt da hun var ca 10 mnd. Har trappet gradvis opp, og nå får hun ca 1/2 beger om dagen (straks 1 år gammel). Samme med gulost og brunost. Melk har hun ikke fått enda, men begynner vel snart å introdusere tenker jeg. Og sjokolade blir det nok en god stund til hun får:) Hun fikk forresten smake bittelitt kakao i dag, men hun ville heller ha den utvanna juicen sin;) Hehe... Melk og melkeprodukter kan være hardt for magene til de små, så viktig å ta det pent i begynnelsen:)
Linda1986 Skrevet 28. november 2009 Forfatter #5 Skrevet 28. november 2009 ja er klar over at det kan være hardt for magen til dem, og at de kan reagere. derfor jeg forhører meg før jeg gir henne hvor mye youghurt gav du henne første gang?? hun spiser pølsegrateng hvor det er melk, softis, brød,kjeks etc som det er melk eller spor av melk i.. ost er hun ikke forferdelig glad i.. men hun har ikke reagert på det hun har spist til nå iallefall:)
CMH Skrevet 29. november 2009 #6 Skrevet 29. november 2009 Youghurt skal man ikke gi før fylte 10 mnd, det anbefales hvertfall ikke før. Hvor gammel er babyen din? Min er 10 mnd og har nettopp fått smake litt, men hun får fruktmos med litt youghurt naturell, den er uten sukker.. Sjokolade skal hun ikke få før hun spør selv en vakker dag. Hun får litt brunost av og til og gulost.
Linda1986 Skrevet 29. november 2009 Forfatter #7 Skrevet 29. november 2009 o) hun er staks 11 mnd .. stor jente nå. hehe så hun fikk smake litt i dag.. men bare litt.. hun syntes det var godt i allefall ( skogsbær ) sjokolade har ikke vi heller gitt.. har ingen planer om det.. men lurer fært på hva/hvor/når andre introduserer forskjellige ting til barna sine
Lemonia Skrevet 29. november 2009 #8 Skrevet 29. november 2009 Begynte med yoghurt ved 10 mnd og kumelk til drikke ved 12 mnd. Begynte med kumelk i matlaging (f.eks. hvit saus) ved 10 mnd. Sjokolade har han smakt én gang i løpet av sitt første år, men han får smake kake, kjeks o.l. når vi har. Vi sitter selvsagt ikke og spiser ting uten å tilby ham litt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå