Trinemorlille Skrevet 28. november 2009 #1 Skrevet 28. november 2009 Vi blir prøvere i februar og gleder oss veldig til å "sette i gang" Det som derimot bekymrer meg er hvorvidt jeg skal ta svineinfluensavaksine i forkant av graviditet? Jeg hadde nok ikke kommet til å tatt den dersom jeg ikke planla graviditet, men nå er jeg liksom blitt litt usikker... Andre prøvere som spekulererpå det samme? Eller som har tatt et valg og tenker å bli prøvere utpå nyåret?
Cornetta Skrevet 1. desember 2009 #2 Skrevet 1. desember 2009 Vi satser på å begynne prøvinga i januar/februar, slutter på pillen til nyttår. Jeg fikk tatt svineinfluensavaksinen i går, like greit å være ferdig med det. Jeg ble enig med meg selv om å ta den så snart jeg hadde mulighet, og lot deretter være å tenke så mye på det. Tenker at det er bedre å ta den nå enn å evt måtte ta valget når jeg har blitt gravid. Jeg hadde nok tatt den selv om jeg ikke skulle begynne prøvinga snart. Jeg jobber en del med gravide og kvinner med babyer, så hadde ikke syns det var noe gøy om jeg hadde smittet noen av dem.
Nocturne82 Skrevet 2. desember 2009 #3 Skrevet 2. desember 2009 Vet dere om man bør vente en stund fra man tar vaksinen til man starter prøvingen? Evt hvor lenge?
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2009 #4 Skrevet 2. desember 2009 Vi begynner prøvinga neste uke *jippi* og tok vaksina forrige torsdag. Et svært enkelt valg for meg!
Trinemorlille Skrevet 2. desember 2009 Forfatter #5 Skrevet 2. desember 2009 Mener man kan prøve hele tiden, selv om man har tatt vaksinen. Ihvertfall sto det på pandemisiden på nett, at man kunne ta vaksinen selv om man trodde man var gravid, men at det likevel var fortidlig å teste.. Men synes man hører så mye forskjellig hele tiden... Hmm. ender vel opp med å ta vaksinen, men hadde vært så enkelt om "alle" var enige om at det er kjempelurt .. Enklere for sprøyteskrekken ihvertfall...
Mai11Mamma Skrevet 12. januar 2010 #6 Skrevet 12. januar 2010 For meg var valget enkelt. I utgangspunktet var jeg skeptisk til vaksinen, men når jeg begynte å tenke på at vi ville prøve til våren fant jeg ut at jeg skulle vaksinere meg når jeg fikk sjansen. Så jeg vaksinerte meg i november. Tenker som så at det var bedre å ta den da når jeg visste at jeg ikke var gravid og det enda var noen måneder til jeg kunne bli det. Så risikerer jeg ikke å få influensaen når jeg er gravid eller måtte ta stilling til vaksinen når jeg er det.
Trinemorlille Skrevet 13. januar 2010 Forfatter #7 Skrevet 13. januar 2010 Endte med samme beslutning som deg, tok vaksinen i desember etter å ha pratet med en venn av familien som er lege og som jeg er 100% trygg på. Veldig greit å slippe å ta valget dersom man blir stilt overfor det som gravid. Snart prøver, sin - si? vi starter om en måneds tid, skal bare ha unnagjort noen utenlandsbesøk først Gleder meg stort!!! -til å bli prøver
Mai11Mamma Skrevet 13. januar 2010 #8 Skrevet 13. januar 2010 Hei mystyle! Vi blir prøvere for første gang i mai. Er ferdig på p-pillene om en mnd, men skal prøve å få syklusen skikkelig i gang før vi prøver. Men hvem vet, ting kan jo skje før mai.... Spennende og skummelt... Egentlig veldig skummelt når jeg tenker på at livet som jeg kjenner det snart blir noe heeeelt annet...
Trinemorlille Skrevet 13. januar 2010 Forfatter #9 Skrevet 13. januar 2010 Ja, livet blir nok noe helt annet, hohoho skummelt og spennende!! Gleder meg stort til å følge deg og dere her inne og håper vi lykkes alle sammen <3
Emelina Skrevet 13. januar 2010 #10 Skrevet 13. januar 2010 Hmmm, er det bare jeg som ikke skal vaksinere meg før prøving? Er skeptisk til den vaksinen fortsatt jeg, og verken jeg, mannen min eller datteren vår har tatt vaksinen. Det sies at den tredje bølgen med svineinfluensa kommer i februar, og vi starter ikke prøvingen før i mai. Så regner med at svineinfluensaen er historie innen vi starter prøvingen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå