Brugda Skrevet 28. november 2009 #1 Skrevet 28. november 2009 Jeg hadde bare tenkt å henge opp julestjerna og tørke over gulv og kanskje tørke støv.. Men leser på FB at "alle" tar av med juleforberedelser i huset - hva da?
Verdens tøffeste mamma Skrevet 28. november 2009 #2 Skrevet 28. november 2009 Begynner såvidt med julepyntingen da.. Men jeg tar ikke frem alt imorgen, nei...
solita 06 Skrevet 28. november 2009 #3 Skrevet 28. november 2009 Tørker over gulv, henger opp adventstjerne og setter frem adventstake og masse telys til frokost. Og finner frem det "vi tenner lys verset", så tar vi det sammen med god frokost tenkte jeg.
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 28. november 2009 #4 Skrevet 28. november 2009 Henger opp julestjerne, tar fram adventstaken og tenner et lys til barne-tv. Og så henger jeg opp noen engler. Nissene må vente til nærmer jul. Gjorde rent på fredag.
erteposen + 4 Skrevet 28. november 2009 #5 Skrevet 28. november 2009 Lager adventstake i kveld og henger opp stjerna. Tar på en lilla duk tenker jeg, og henger opp kalenderen. Rødt og jul venter til lillejulaften, og barna står opp til et julehus:)
Ugl@ Skrevet 28. november 2009 #6 Skrevet 28. november 2009 Jeg vasker vinduer, henger opp stjerner, setter fram advent stakene. Lille løpere på bord og benker Utendørsbelysningen slås også på, ikke mye, men litt lys på en fin busk vi har og ryndt ytterdøra.
alvamamma Skrevet 28. november 2009 #7 Skrevet 28. november 2009 Tar frem julestjernene til å ha i vinduene og en adventsstake med 4 lilla kubbelys. En røkelsesbrenner kommer også frem. Resten kommer fram 23.12.
fox`y Skrevet 28. november 2009 #8 Skrevet 28. november 2009 jeg vasker ned kjøkkenet (alle skap,skoffer,vegger, vindu) åsså støvsuger jeg,tørker støv,vasker gulv, henger opp stjærna, å pynter med litt lilla lys mm. har litt utelys også som jeg henger opp.
Twintipp og himmelblå Skrevet 28. november 2009 #9 Skrevet 28. november 2009 Da er hele huset vasket.. (vasket tak og vegger, vinduer, lister og belistning og hele huset forrige uke ). Hadde både vaskehjelp og hjelp av svigermor da altså. Julegardiner i lin med litt rødt er hengt opp på kjøkkenet, adventstaker satt opp i vinduene, lillegutt har stjerne på rommet sitt. Adventskalenderen henger oppe, julesengetøy er på dynene i alle rom. I loftstuen er det lagt på en lilla duk, sølvstaker med lilla lys, og en lilla blomst. I stuen er det hengt opp en krans, satt noen grankvister i vann med rød\lin hjerter på, 4 julestjerner er kjøpt inn. På døren henger en stor julekrans:o)) Og i morgen tennes julelysene på granen i gården:))) Jeg elsker denne tiden på året!!!
~mamma~ Skrevet 28. november 2009 #10 Skrevet 28. november 2009 Jeg kom plutselig på at det kan være lurt å lage klar adventskalenderen i helga... Har ingen adventstradisjoner utover det. Aldri lilla pynt eller fire lys her i gården. Nissene kommer fram til jul. Jula ser jeg på som sekulær, mens advent er mer religiøst, og det er ikke jeg. Bruker mer lys (lyskule eller levende lys) i desember enn ellers, men det er mest fordi det er så mørkt og da er det koselig med ekstra lys!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå