Gå til innhold

vekttap ved amming og når kom mensen tilbake?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei.

har ammet lillegutt i 10 måneder nå, og han får melk 3-4 ganger i løpet av døgnet fremdeles. er nå 5 kilo under vekten før jeg ble gravid (la bare på meg 8 kilo under svangerskapet). har en bmi på 21,5 og føler jeg ser ut som en 12-åring! Og mensen er heller ikke kommet tilbake.

noen andre med samme erfaringer? vurderer nesten å gå til legen.. strever virkelig med å ikke gå ned mer i vekt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har også gått ned mye. Gått ned 8-9 kg i forhold til vekta før jeg ble gravid (la på meg 9 kg, så har totalt gått ned 17-18 kg....). Har vært redd for at avfallsstoffer skulle gå i melka, men håper det positive ved amming oppveier for det. Har selvsagt ikke gjort noe for å gå ned i vekt, har bare rast av. Prøver å spise godt (og helst sunt), prøver å spise ofte og nå har jeg i alle fall ikke gått mere ned på et par måneder. Er 8 mnd siden fødselen og har nettopp fått tilbake mensen.

Ps. savner forresten mine kvinnelige former, har ingen rumpe og lår igjen, håper de kommer tilbake når jeg slutter å amme...

Skrevet

Har også gått ned mye i vekt....rundt 6 kg ca....og ser ganske skrall ut nå!!! Fikk tilbake mensen etter 6 mnd....mn har bare hatt den en gang,...så er vel fortsatt uregelmessig...Men ammer ikke så mye i løpet av dagen da,..morgen og kveld...snuppa spiser mer og mer fast føde nå....

Skrevet

takk for svar:)

tipper jeg får bestille meg en time hos legen.. greit å se om jeg mangler noe siden mensen også lar vente på seg. (men må vel nyte det så lenge jeg kan)

får se om vekten har gått enda mer ned i morgen. krysser fingrene for det motsatte!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...