Gå til innhold

gjør jeg det rette?

leoona

Anbefalte innlegg

situasjonen min idag er at jeg er 20 år og gravid. han som er far til barnet har jeg ikke kontakt med pga hannes kontrollbehov og ned psyking. uannsett hvordan han er så er jeg fremdeles gravid med han jeg ikke har en framtid med. jeg har fått time på sykehuset om abort, men nå når det er en uke igjenn blir jeg usikker.. :s jeg har allti ønsket barn, men ikke i denne situasjonen. samtidig er barnet helt uskyldig i alt dette og en abort høres riktig nok veldig skummelt ut.. jeg har ikke fortalt det til mange pga at jeg skammer meg for å ha blit gravid, men har bestilt abort. gjør jeg det riktige oppi alt dette? blir veldig gla for svar:)

Fortsetter under...

Hvis du er i tvil så ikke gjør det. Du kan fint klare deg alene med babyen. Er så mye hjelp og få fra staten (økonomisk) de tre første årene etter babyen kommer. Du trenger jo heller ikke si noe til faren til barnet om at du er gravid, hvis han ikke allerede vet det. Men ikke ta abort om du er i tvil. Da kan du angre senere. En angrer som regel aldri på at man beholdt når barnet kommer ut. De er så skjønne og bringer mye glede i hverdagen. Selv om det er sinnsykt slitsomt. klem til deg. og lykke til

ja men siden jeg bare er 20 år og gravid så vet jeg ikke. har alltid sett for meg at jeg skal bli gravid med en som jeg er ilage og har det bra ilage. usikkerhetn kommer av at jeg kjenner på kroppen at det er noe nytt, og tenker derfor på at det er noe i magen min. og hvis jeg beholder er jeg redd det blir mye problemer med barne farn. vi har et ganske anstrengst forhold og han er ikke noe stabil. han vet at jeg er gravid og at jeg har bestilt time for abort. han ble ikke noe gla og sa jeg var en morder osv. vil ikke ha barn med han, men igjen så er barnet uskyldig i dette.

Hei Leoona :)

Det er vanskelig å gi direkte råd til noen andre enn seg selv, fordi vi alle reagerer så ulikt på den samme situasjonen. Det eneste jeg kan gjøre er å dele min historie med deg, og så må du selv ta det valget du føler er riktig for deg.

Når jeg var 16 år gammel ble jeg gravid med en mann som var 10 år eldre enn meg, og som jeg ikke var i noe fast forhold til. Han ønsket absolutt ikke å beholde barnet, og selv var jeg usikker. Til slutt bestemte jeg meg for å ta abort fordi jeg følte at fremtiden min med et barn ble mer usikker enn det jeg ønsket meg. Jeg hadde ikke noe utdanning, jeg følte at jeg hadde noen ungdomsår igjen å leve, og økonomien ville bli tøff i flere år fremover med et barn. I dag er jeg veldig glad for at jeg valgte å ta abort den gangen. Jeg tror at livet mitt kunne blitt langt vanskeligere enn nødvendig dersom jeg hadde beholdt barnet. I dag er jeg 27 år gammel, og snart ferdig med en 6 år lang utdanning. Jeg er økonomisk trygg i fremtiden, og jeg føler meg langt mer moden og i stand til å ta vare på et barn enn det jeg følte for noen år siden. Nå er jeg gravid på ny, og får et barn i mars som kommer. Jeg gleder meg kjempemye og føler at valget er riktig denne gangen.

Men som jeg sa tidligere: det som var riktig for meg trenger ikke være riktig for deg. Du må selv kjenne etter hva du tror er det klokeste valget for deg. Jeg ville bare gi den en historie om at det også kan gå bra å ta abort.

Klem fra Amanda.

Jeg skjønner deg kjempegodt! Det som er viktig er at du kan stå for det valget du tar. Selv tok jeg abort i mai, det var selvfølgelig en vanskelig avgjørelse, men jeg har ikke angret. Det var faktisk deilig da det var gjort. Jeg visste at det var best for både meg og barnet der og da.

Jeg tror det er viktig at du er sikker på valget du tar. Det er ikke bare økonomien som skal stemme, men hele din livssituasjon.

Lykke til, håper alt går bra for deg :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...