Mamsen med 2 gutter! Skrevet 27. november 2009 #1 Skrevet 27. november 2009 Var på min første kontroll igår, 6+4 uker sa hun jeg var og alt så kjempe bra ut. Fikk henvisning til ul også, MEN hun sa at neste kontroll skulle være i min uke 24, og det syns jeg virker veeeeldig lenge. Skal det være så mange uker før neste kontroll???
oi =) Skrevet 28. november 2009 #2 Skrevet 28. november 2009 er ikke helt sikker, men tror det er sånn at man har førstegangskontoll i ca uke 12 ( for at man skal få rett resultat på alle prøvene). Og da søker de om ul som man har i ca uke 18 og hvis de ikke ser noe feil da, så trenger man ingen kontroll. Men du kan jo alltids ringe og bestille time hos legen din hvis du blir urolig før det. Eller bestille ul før uke 18 ( men da betaler man rundt 500kr). Ttor jeg skal gjøre det rundt jul en gang.
MammatilNathaniel<3 Skrevet 28. november 2009 #3 Skrevet 28. november 2009 jeg var på min første legetime da jeg var 4+2. fikk også den samme beskjeden om at neste kontroll var i uke 24. men i mellomtida skal du jo ha time hos jordmor (som du må bestille selv) ca uke 12, også får du jo innkallelse til ul rundt uke 18:) så er bare selve kontrollen hos fastlegen din som ikke er før i uke 24:) gratulerer med graviditeten forresten:) er selv 10+5 nå
maysa 1979 ter 3 okt Skrevet 28. november 2009 #4 Skrevet 28. november 2009 ja da har det sannelig endret seg siden jeg fødte for 4 år siden da var man til kontroll 1 gang i mnd....men mener også og huske og ha lest et sted på internett at de har satt ned timene i svangerskaps omsorgen din. men om du vil følges opp mere så snakk med legen din så får du sikkert en time til.
-68mamma Skrevet 28. november 2009 #5 Skrevet 28. november 2009 Etter de nye reglene som kom for et par år siden, så skal man - med et friskt svangerskap - bare ha 6 kontroller tror jeg, og UL i uke 18 er en av de seks. Og siste trimester skal man vel ha en hver månede. Så kan vel stemme at du har din første kontroll nå, neste i uke 18, neste i uke 24, og så blir det uke 34 - 38 - 40. Når man er på overtid skal man gå hver uke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå