Gå til innhold

Uheldig å bruke puppen som smokk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer på om det er greit å la gutten min på seks dager å bruke puppen som smokk? Av og til så vil han jo bare suge på noe, uten egentlig å være sulten. Hvis jeg legger han til puppen da, hender det ofte at han bare tar brystvorta inn i munnen og suger på tunga si. Dette plager meg jo ikke nevneverdig, brystvorta blir jo bare våt, men jeg lurer på om dette kan forstyrre teknikken hans når han faktisk suger på puppen for å få mat?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo opp til deg om du syns det er greit eller ikke. Tror ikke det kan skade noe særlig å gjøre det, i alle fall. Noen ganger vil de jo bare ha litt kos.

Hvis du vil ha et subjektivt råd, så ville jeg kanskje ikke gjort det.

De første ukene er alt litt rart, men det er klart at på sikt, så vil du kanskje syns at det er litt mindre praktisk at han gjør det. Og det er vel sånn sett litt dumt om dere venner dere til at det er sånn han roer seg ned, eller tilfredsstiller sugebehovet.

Det verste som kan skje tror jeg er at du blir sår på brystvorta, eller at du får sopp pga fukten. Eller at babyen legger på seg unødvendig mye fordi han får i seg melk når han egentlig ikke er sulten.

Men som sagt, sannsynligvis går det helt fint hvis du vil gjøre det på den måten.

Skrevet

det går jo greit, det er jo opp til deg.. han tar ikke av det;-) men jenta mi brukte puppen som smokk til å begynne med, men med neste bebis så skal jeg ikke gjøre det.. for hun er 3 mnd å vil ikke sovne på kveldn før hun ahr fått sutte på puppen en stund.. så slitsomt i lengden er det.

Skrevet

han tar ikke skade av det* skulle det stå:-D

Skrevet

Tror det ikke er så veldig lurt med tanke på tiden fremover. Du synes det kanskje er greit nå, men hva om en mnd eller tre eller 6 eller 9?

jeg hadde holdt strengt på det med måltider ifht når puppen er fremme og så annen type kos utenom det.

Skrevet

Hvorfor ikke bruke vanlig smokk da? Ikke gøy med en stor baby som hyler og vil henge på puppen hele tiden?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...