Gå til innhold

Her er jeg... Please, svar meg hvis dere kan...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, lurte på om det går an å få henvisning til tidlig UL av legen? I så fall hvilke grunner må man ha da? Jeg har hatt en provosert abort for fire og et halvt år siden (pga jeg var veldig syk av sf) og så hadde jeg en SA i august i fjor... Er nå kjemperedd og nervøs for at ting skal gå galt nå. Er etter mine beregninger 6+2 idag, men er usikker på om det jeg kjenner er normalt eller ikke.

Jeg kjenner det veldig godt nederst i magen hvis jeg tar i (hoster, nyser, snyter meg etc). Det er ikke direkte smerter, men kjenner det. Er det normalt?

Har også en del utflod (slim) tykk, grøtet masse... Vanlig?

Er sliten, trett, svimmel og humørsyk. Orker ikke noe. Blir svimmel av å gå i trapper og stå oppreist over tid.

Skal til min første kontroll 16.12.09, men det føles som en evighet til.

Er det noen som kan berolige meg? Vil liksom ikke mase meg ihjel på legekontoret heller :-S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres helt vanlig ut. Men forstår at du er bekymret, jeg hadde også en SA i mars. Det er normalt med stikkinger, ikke så veldig vondt men du kjenner det ja. Jeg er ganske likt deg tror jeg, og har også hatt litt utflod, er veldig trett, svimmel, humørsyk, blir kvalm av den minste ting så matlysten er ikke akkurat på topp og har ikke sexlyst-pga kvalmen håper jeg;) men jeg har også lyst å be om en tidlig UL for å føle meg litt tryggere. Du har rett på dette, men du må betale UL nr.2 selv...men tror ikke det er mer enn 200-250kr

Skrevet

er det noe farge på dne grøtete utfloden din ...syns du de smertene er som mens murringer..for det er normalt ...alt høres egentlig ut som graviditets symptomer og om du ikke orker noe så ring legen og sykemeld deg og få en ekstra time for og snakke .....når man har hatt sa osv så trenger ann innimellom litt ekstra sjekker om man er redd.

Skrevet

Jeg går på skole, så kan ikke sykemelde meg. Planen min er å fullføre året jeg holder på med nå. For termin er jo ikke før slutten av juli neste år. Formen er egentlig grei. Kan ikke klage egentlig, har ikke blitt noe særlig kvalm eller noe enda. Litt uggen i magen til tider, men ikke direkte kvalme.

Jeg skal få forholdsvis tett oppfølging siden jeg har slitt såpass mye med SF. Men vil ikke mase heller. Liker ikke å føle at jeg bryr/forstyrrer andre.

Tusen takk for svar forresten, jeg føler meg roligere nå.

Ps: det er ikke noe særlig farge på den utfloden nei, helt vanlig lukt og farge. bare litt mer enn før og litt tykkere konsistens

Skrevet

Det er helt vanlig med hvit og tykk utflod. Det er bare å dra til fastlegekontoret og spørre om en time tiligere, hvis du vil. Jeg hadde ingen problemer med å få det.

Jeg ble gravid rett etter SA og fikk henvisning til UL siden det er vanskelig å fastslå termin etter SA. Det er litt forskjellig fra lege til lege.

Angående det at du ikke har lyst å bry folk unødig, tenker jg på samme viset. Men nå har det seg slik at det ikke dreier seg kun om oss heller. Hvis du er bekymret og urolig, er ikke det noen gode oppvekstvilkår for spiren i magen din.. Det er ingen pekefinger i været, men bare noen ord til ettertanke : ) Dessuten er det mye vi ikke kan så mye om som er kjekt å snakke med legen om.

Håper bekymringene viker plass og gjør rom for gleden.

Gratulerer så mye med spiren da!! : D

Klemmmmm

Skrevet

PS. sist jeg var til legen, mente han at jg hadde for lite jernlager..det er noe som er vanlig under graviditet. Jeg ble litt paff, siden en blodprøve fra SA dagen min påviste det motsatte. Ut fra det du beskriver høres det ut til at du muligens kan ha det samme. Det er iallefall verd å sjekke, for det spiren trenger, tar han fra deg : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...