Gå til innhold

gravid og arbeidsledig, trenger hjelp.

Meg,Vesla & Antonio:) + spire

Anbefalte innlegg

jeg har ikke jobb og mensen termin er 30juni.. hvordan er det om jeg melder meg opp til noen fag nå etter jul og tar resten av fagene etter sommeren, må ta 5 eller 6 fag for å få studiekompetanse. er det slik at jeg da får støtte av lånekassen når man tar fag som prevatist. å om jeg tar 3 fag som prevatist etter sommeren får jeg da fødselstipend?

Fortsetter under...

For å få fødselsstipend fra lånekassen må man ha hatt rett til lån/stipend i minst 6 mnd før permisjonen starter.. Slik jeg ser det vil du ikke oppfylle dette kravet om du starter nå i januar da det jo er 5 mnd og litt til du går ut i permisjon... Men, du kan selvsagt ta opp fag mens du er i permisjon og få stipend/lån som om du var vanlig student. Ta kontakt med lånekassen så får du vite hvor mye du kan få... lykke til!

Dette kan jeg dessverre ikke svare deg på, men vil tro du hvor mye penger du får er avhengig av om du er full eller deltidsstudent.. Sjekk med lånekassen du - du kan jo lese inne på www.laanekassen.no og se om det står noe der.... Sjekk også om du fyller kravene til å få fødselsstipend i og med at du nå skriver at du har termin 1 mnd senere enn i første innlegget.. Lykke til!

takk for svar.. det ser lysere ut for meg nå:) skal mest sannsynlig begynne som vikar i barnehage, skal dit på torsdag i noen timer å snakke med de å være der litt:) men vet noen hvordan det er ang vikar, jeg jobber jo så får jo rett til penger, men om jeg får fast jobb eks 3mnd før jeg går ut i permisjon er det den de regner da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...