Gå til innhold

Hvordan få minibankkort når man har betalingsanmerkning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skrev et innlegg her tidligere om at jeg fikk beskjed av banken min at jeg ikke var ønsket som kunde og at jeg ikke fikk fornyet bankkortet mitt. Dette er et helt vanlig minibankkort, ikke visa.

Jeg har siden dette prøvd å saumfare banksider for å se om jeg kan få kort et annet sted. Man blir ikke nektet konto noen steder, men de aller fleste kredittsjekker alle kunder og man blir dermed avvist i søknaden om kort. Dessuten er det veldig mange som kun tilbyr visa og det skjønner jeg jo at man ikke gir et menneske med betalingsanmerkning!

Det er så fortvilende, for jeg gjør mitt beste i forhold til å rydde opp i mitt gamle livs rot og har gjort en helvetes god jobb i å få livet mitt på rett kjøl, men nå er jeg altså nedi skammens grotte igjen :-(. Man er rimelig begrenset i hverdagen i dag dersom man ikke har kort!

Noen som har vært i samme situasjon eller har kjennskap til problematikken?

Setter ufattelig stor pris på svar!

Hilsen en skambefengt ei som virkelig prøver....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, ikke noe kjekt nei. Rart at du ikke får vanlig bankaxept kort engang da,,,,, Der kan du kun bruke det som er disp på kontoen og umulig å overtrekke. Eneste er å få betalt ned gjelden og få vekk bet. anmrk

Skrevet

Men hadde du ikke bare 4000 kr igjen å betale.

Kan du ikke betale ut dette og få slettet annmerkningene på deg?

Skrevet

JEg har betalingsanmerkninger, men har aldri hatt noe problem med å få kort. Har Visa (det har jeg hatt siden jeg flyttet hjemmefra som 16-åring, og selv om jeg i perioder har vært en økonomisk katastrofe med inkassogjeld og betalingsanmerkninger har jeg aldri hørt så mye som et knurr når kortet har gått ut, har bare fått nytt i posten). Har også to "vanlige" kort, uten visa.

På et ordinært bankkort - uten visa - har du jo ikke mulighet til å gjøre noe som helst annet enn å betale i butikk eller ta ut penger i minibank. Det er jo ingen som helst forskjell på det og å gå i banken og ta ut penger for så å gå på butikken. Du har jo overhode ingen kredit på det. Samme med "vanlig" Visa, bare at dette også kan brukes i utlandet og på nett. Men ingen kredit, og selv fra utlandet blir det sjekket saldo før du får ut penger i minibank. At du ikke får kort med kredit skjønner jeg jo helt av meg selv, men det burde være uproblematisk å få et helt vanlig bankkort hvis du åpner konto noe sted.

Skrevet

Du får det i Storebrand. sånn bankaccept kort. Tror det heter det. Det betyr at du ikke kan bruke det på nettet eller overtrekket det. Hør med banken om de har noe slikt.

Eller er så er løsning å gjøre opp for seg. Anm skal slettes umiddelbart ved nedbet av gjeld.

Lykke til.

Skrevet

Hvilken bank bruker dere da?

Skrevet

4000 kr som du ikke klarer på betale på så lang tid? Det er kanskje like greit at du ikke har noe kort da, for du har åpenbart ikke noe penger å bruke.

Skrevet

Det er jo snakk om at hun ikke har så mye til overs og 4000,-kr som sto igjen ettersom jeg forsto.

Å, er så lei at enkelte bare MÅ hakke. Svar nå heller på det hun lurer på!

Til HI: Jeg har sparebank1. Tror du må ta en prat med de i såfall og forklare situasjonen. Tror ikke det skal være noe problem for deg å få et ordinært minibankkort.

Jeg antar du er alene?

Har du et enttverk? Kanskje du kan låne av familie og kjente?

Vet det er vanskelig å innrømme en sånn situasjon, men når man har nådd bånn, så....

Masse lykke til

Hilsen ei som har vært der og inderlig glad for at jeg fikk ordnet opp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...