Gå til innhold

Overivrige besteforeldre, kan man bli sint?

Anbefalte innlegg

Gjest eelis+kian oliver
Skrevet

Sønnen min har en bestemor som er VELDIG stressa med han og smokk. Han vil ikke ha, men hun har bestemt seg, helt på egen hånd, for at han SKAL. Så hun tvinger i han smokken, til tross for at han brekker seg og skriker. Når jeg er til stede ber jeg henne om å la den stakkars ungen være - vil han ikke ha, så vil han ikke ha. Hun bare blåser av meg, men etter litt kjekling skjønner hun hvor jeg vil. Hvis jeg oppholder meg i et annet rom derimot, prøver hun gjerne å tvinge i han smokken uten at jeg vet om det (jeg har tatt henne på fersken et par ganger). Og dette er HVER GANG hun er på besøk! Hun leter frem smokken selv om jeg har gjemt den. Jeg tar den ikke med på besøk til henne lenger...

Hva skal jeg gjøre? Kaste smokkene? Jeg har liksom et lite håp om at han en dag skal skjønne poenget uten tvang, så jeg vil ikke kaste og brenne dem enda heller. Også vet jeg ikke hvor sint jeg kan bli før jeg blir urimelig. Hennes argumentasjon er at et "smokkebarn" er bedre enn et "tommelbarn", selv om ungen ikke er spesielt glad i tommelen heller. Hjeeelp!?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Putte smokken i lommen din når hun er der? Om hun begynner å tafse ned i bukselommene dine har du virkelig all grunn til å heve et øyebryn og skjelle gamla ut ;-) Neida, men det høres jo litt rart ut det der. Hadde nok blitt sint jeg også.

Skrevet

Ikke alle barn som faktisk vil ha smokk nei :) Tassen min tok smokk i begynnelse, men etterhvert ville han ikke ha den lengre. Han sutter heller ikke på tommelen (men hele hånda, men dette har jeg skjønet er vanlig for dise små på denne alderen)

Hun burde vel heller være glad han ikke vil ha smokk, så slipper dere avvenne han senere :) Hehe...

Nei, man skal jo ikke tvinge babyene. Vil han ha den senere, så finner han ut av det selv.

Gjest eelis+kian oliver
Skrevet

Han sutter på hele hånda han her og, men det er mer fordi han har skjønt hvordan han putter hånda inn i munnen, enn noe annet ;-) Han tok også smokk i begynnelsen, før han plutselig en dag fant ut at han ikke ville ha den mer. Og jeg syns faktisk det er helt greit, for da slipper jeg at han våkner og hyler når han mister den i søvne osv. Så jeg tvinger han ikke, men prøver med ujevne mellomrom, selv om det hittil ikke har vært vellykket.

Det funker ikke å forklare det til henne på en rolig måte, og det hjelper ikke å bli småsint. Så enten må jeg bli forbannet (og det vil jeg jo egentlig ikke, hehe), eller så må jeg kaste dem. Dumme mamma, grr...

Kan jo alltids gjøre som Alva foreslo, men det er kanskje litt rart å gå med smokken i lomma, haha ;-)

Skrevet

Gjem smokken i nattbordskuffen deres. Om svigermor roter oppi den skuffen, så aner jeg ikke hva du kan gjøre..

Skrevet

Beklager, skrev feil, mente bestemor.

Gjest eelis+kian oliver
Skrevet

Det tror jeg jammen at jeg gjør! Hun får seg et kraftig verbalt tupp i ræva hvis hun nærmer seg den skuffen, og det vet hun allerede ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...