Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man spise paracet?

Hvor mye?

Har hodepine hele tiden

Andre tips?

Desperat...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legen min sa nei. Tror ikke det er helt sunnt nei.

Skrevet

Jo, paracet kan du helt trygt spise.. Du skal ikke spise mer enn max dosen som står på pakken (og selvsagt ikke hver dag).. :)

Det du ikke kan spise er Ibux, Voltaren å sånt :)

Har selv vært sykehus innlagt ganske mye de siste ukene pga nyreproblemer og har da fått paracet, paralgin forte og ketorax (morfin)..

Både leger, jordmor og gynekologer har sagt at dette ikke er farlig å ta i svangerskapet (da selvsagt ikke i store doser og over lengre tid).

Så ta deg en paracet eller to du, dersom du har hodepine. Er mye bedre det enn at du skal gå å pine deg selv.

Skrevet

Jeg fikk beskjed på legevakten i dag at gravide kunne ta paracet etter anvisningen på pakken, altså som voksne. Da blir det vel 1-2 paracet opp til tre ganger i døgnet.

Men, man skal jo selvfølgelig begrense inntaket avmedisiner så mye man kan når en er gravid. Det tror jeg alle må kjenne på selv hvor vondt de har. Hadde kjempevondt i hodet i kveld selv, og etter å ha snakket med legevakten tok jeg 2 paracet uten dårlig samvittighet!

Skrevet

som sagt så kan paracet spises...men hva slags hode pine har du og hvor kraftig og hva legger du i hele tiden ..hatt det hver dag i en lengre periode? for visst det så bør du nok ta deg en lege sjekk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...