Gå til innhold

dere som har hatt keisersnitt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag blødde jeg IGJEN!! andre gang på to uker, og denne gangen var det mer enn sist gang, så nå var jeg sikker på at det ikke gikk bra.

Snille gyn/avd på st.olavs lot meg komme ned med en gang i 5tiden i ettermiddag for en sjekk med UL, og der fikk vi se lille spiren som satt så fornøyd som bare det og banket med lille hjertet sitt..

Legen kunne ikke si hvorfor jeg blør, alt ser helt fint ut.

Men i ettertid så tenkte jeg kanskje at det har noe med keisersnittarret å gjøre. Jeg tok KS i feb. i fjor. så tenker at hver gang livmoren utvider seg, så kanskje jeg blør fra noen rifter eller noe sånt?

Fler som har hatt KS som har blødd i neste svangerskap?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Mitt første svangerskap ble keisersnitt og det var i slutten av april i år. Hadde ingen blødninger i det svangerskapet.

Nå er jeg gravid igjen i uke 10+2.I uke 4+2 hadde jeg kansje 3 -4 dråper friskt blod, dagen etter ca 2 dråper.... og så i uke 6 - 7 - 8 så har jeg hatt bittelitt lysrosa utflod. Første ganger varte det i to dager og så gikk det en uke men ingen ting og så kom det igjen og varte en hel uke.... Og så en dag i uke 8 merket kom det igjen. Men dette er snakk om veldig lite og og veldig lyst lyst utdflod (måtte flere ganger "lete" på papiret for å se om det var lyst rosa etter hvit.

Har hatt tre ultralyd og på det siste så så vi hjerte og alt vokste bra...

Så, jeg vet ikke jeg.. kansje du har rett i det du sier... Legen min sa nei, at det hadde ingen ting og si. Har ikke spurt jordmor men skal ditt nå til onsdag og skal spørre hun da...

Skrevet

jeg tok ks i første svangerskap og blødde i andre, tok ks i andre også, men har ikke blødd så langt, er 6+5 nå..

har ingen forklaring til hvorfor jeg blødde andre gang og tenkte aldri på at det kan ha vært arret..

Skrevet

Har to snitt bak med, dette er min fjerde graviditet og har aldri blødd en eneste dråpe i noen svangerskap.

Tror ikke livmoren kan begynne å blø når den strekker seg, det ville i så fall være krise.

De små blødningene kommer nok heller fra små rifter i skjeden eller livmormunnen, og mye hormoner.

Tror ikke doktorstanden har funnet noe svar på hvorfor noen kvinner blør til dels mye under svangerskap, mens andre kvinner ikke blør noen ting.

Det eneste som er sikkert er at det er ganske vanlig.

Skrevet

Signerer det -68mamma skriver. Jeg har kun ett keisersnitt bak meg, ingen blødninger så langt 12+2. Livmora gror raskt etter snittet, og som hun sier over er det "krise" om det skulle blø derfra. Er nok heller andre grunner - er jo mange som blør under svangerskapet uten at det er noe galt :-)

Skrevet

det er betryggende å høre hvertfall ;)

Nei det er ikke godt å si hva det kan være. Legen sa at blødningen var svangerskapsbetinget, og at jeg kan blø igjen uten at det er noe fare, men ingen vet hvorfor.. Får vel bare godta at det skjer..

Skrevet

Jeg blødde mye i første savngerskap. Hadde en polypp der nede, men den nappet de bare ut, så ble alt fint. Tok ks første gang. blør ikk enå, er 8+6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...