Ranni Skrevet 27. november 2009 #1 Skrevet 27. november 2009 Fullammet i drøyt seks måneder og ammer fortsatt mye (ca hver 2,5 til 3 timer døgnet gjennom). Tenkte derfor mensen ville utebli en stund til, men i dag har jeg jammen blødd.... Har hatt litt rare smerter i underlivet de siste ukene som jeg hadde tenkt jeg skulle få sjekket, men så har det kanskje bare vært mensen som har vært i anmarsj? Andre som har fått mensen "plutselig" såpass seint uten egentlig å ha redusert ammingen noe særlig?
Mini09&Lille12 Skrevet 27. november 2009 #2 Skrevet 27. november 2009 Jeg har fullammet jenta mi i 6 måneder nå. Fikk igjen mensen 4 måneder etter fødsel. Har to venninner som også ammer og hun ene fikk igjen med en gang og hun andre etter 3 måneder. Så etter min erfaring er du heldig som har sluppet så lenge. ;-)
Nangiliama Skrevet 27. november 2009 #3 Skrevet 27. november 2009 Jeg fikk akkurat mensen igjen til tross for fullamming og gutten min er bare 9 uker gammel... Så støtter meg til at du vært heldig å slippe unna så lenge:)
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 27. november 2009 #4 Skrevet 27. november 2009 Åååå, skulle ønske det var meg! Jeg har omtrent ammet fullt frem til 6 mnd, i tillegg til ett grøtmåltid fra 4 mnd. De siste 3 ukene har jeg bare ammet 2-4 ganger i døgnet, men enda INGEN mens!! (ammer ikke så lite fordi jeg vil ha tilbake mensen, Lillegutt vil ikke ha pupp på dagtid) Argg!! Blir gal av å vente på den!! Og så jeg som MÅ ha tilbake mensen fordi jeg må ha en operasjon etter fødselsskaden... Og kan ikke opereres før mensen er tilbake... Så jeg har ventet i 7 mnd...
Ranni Skrevet 27. november 2009 Forfatter #5 Skrevet 27. november 2009 Bytter gjerne, Blomsterpiken :-) Håper "tante rød" kommer til deg også snart!
Tante Gustava Skrevet 27. november 2009 #6 Skrevet 27. november 2009 Har fått tilbake mensen 3 måneder etter fødsel begge ganger, selv om jeg fullammet. Kjedelig, det er jo så deilig å slippe! Nå skal jeg sette inn hormonspiral, så satser på en mensfri periode pga den
Mams med ramps Skrevet 27. november 2009 #7 Skrevet 27. november 2009 Jeg fikk mensen idag! 3 mnd og 2 uker siden fødselen
Maggi1 Skrevet 28. november 2009 #8 Skrevet 28. november 2009 min gutt er 10 mnd og jeg har enda ikke fått mensen... han får melk 3-4 ganger i løpet av døgnet..prøver å redusere ammingen mer og mer for han spiser meg bokstavelig opp! noen andre som har mistet mye vekt i forbindelse med amming her?
Mini09&Lille12 Skrevet 29. november 2009 #9 Skrevet 29. november 2009 Jeg er nesten borte her. Gått ned utrolig mye. Gikk opp 20kg i svangerskapet. Fra 52 til 72kg. Nå veier jeg 47kg. Og jenta mi er ett halvt år. Folk sier jeg er heldig - kanskje det, men syntes det ikke er moro å se meg selv forsvinne. Og er mye trøtt og sliten. Men retter vel seg kanskje etter ammeslutt.
Maggi1 Skrevet 30. november 2009 #10 Skrevet 30. november 2009 uff, ja det er ikke gøy! har lite energi også går en å bekymrer seg for om jeg mangler noe.... har du fått mensen tilbake?
Mini09&Lille12 Skrevet 30. november 2009 #11 Skrevet 30. november 2009 Ja fikk mensen tilbake etter 4 måneder. Kjipt. Men da er jo hvertfall det tilbake til det normale.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå