Gå til innhold

Skyt meg, jeg vil skryte av jenta mi :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er vel det eneste forumet det er lov til å skryte i, selv om jeg vet at jeg kommer til å få en haug med kommentarer på at hun ikke er begavet, og kanskje slettes ikke flink engang... Men jeg syntes det, og skryter stolt :)

Hun er 10 mnd, og har siden 7 mnd kunnet hva sauen sier, 8mnd kunne hun fortelle hva kua, hesten, grisen og hunden sier, og nå på 10 mnd kan hun også fortelle hva ugla sier, katten, løven, geita og sikkert flere. Hun peker på dyret, være seg en tegning eller bilde, og sier dyrelyden. Også i bøker hun ikke har sett før, eller hvis hun ser et kosedyr utformet som et dyr.

Hun kan en del ord, ikke reint enda, men fullt forståelig. Som "brød, drikke, pysj, gå, dukke, sko, lue, bok, ball, frukt" osv. Hun kan også hente ting vi spør om, eller peke på ulike ting i pekeboka.

Hun gjennkjenner sanger hvis vi nynner eller hun hører dem på cd, og svarer med å gjøre bevegelsene, f.eks til lille petter edderkopp og mange andre sanger. Dette har hun gjort siden hun var 9 mnd.

Hun har nå tatt sine første skritt alene, og reser rundt med gåvogna og langs møbler. Ellers er hun ei blid og sosiel jente som elsker å utforske verden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes hun er flink jeg, og du har lov til å skryte av henne:D Alle har lov til å skryte av barna sine:) Men her inne virker det som om det er mange som bruker barna sine som trofeér, og det må jeg si jeg blir kvalm av! La barna være barn!

Skrevet

Flink er hun, det skal jeg si! Ingen utdanning innenfor begavede barn, men jeg mener hun er langt overgjennomsnitt flink. Du har all grunn til å skryte og være stolt. :-)

Skrevet

Takk :) Hun er rett og slett verdens herligste, og gjør det til en fryktelig takknemmlig jobb å være mamma!

Skrevet

Pang pang. hehe. Synes det høres ut som en hærlig unge, med en stolt mor (som mødre skal være)

Datteren min er bare 5 1/2 mndr men har begyndt å si mamma og pappa og -all (ball) Hun kommer seg dit hun vil og komuniserer veldig godt med alle hun ønsker oppmerksomhet. Hun er veldig tydelig på hva hun vil, og har vært det hele tiden.

Min datter og min sønn er mine fantastiske barn som er både begavet og kjærlige uansett hva andre måtte ha som definisjoner på begavet. Vi er ikke optatt av å være flink hos oss men jeg forbeholder meg alikavel retten til å være stolt mamma!

Skrevet

Hehe, er det ikke herlig med sånne små :) Er ikke opptatt av dette med å være flink jeg heller, men fikk så mye "kjeft" da jeg prøvde å fortelle hva hun kan på et annet forum... Så da måtte jeg inn hit for å være stolt mamma, noe vi alle kan være syntes jeg :)

Skrevet

Kanskje vi skulle opfordret til et nytt forum dom kunne hett stolt mamma eller noe!

Skrevet

Meget god ide "tojunibarn" Men det hadde vel ikke vært lov å skryte der inne heller sikkert... Virker som enkelte ikke unner andre å være stolt, enten barna er flinke eller ei! Man er vel like stolt av barna sine uansett nivå, men hvis du ikke har et supergeni av en unge så er det IKKE lov å skryte...

Skrevet

..Og er ungen et supergeni. Så må foreldrene være monstre som har presset ungen til å bli så genial...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...