wen83 Skrevet 27. november 2009 #1 Skrevet 27. november 2009 Hei! Jeg er førstegangs gravid så alt er veldig nytt for meg =) Har lest litt på nettet og ser at man bør ta kosttilskudd, deriblant folat. Var innom apoteket idag og kjøpte "Gravid" fra Lifeline som inneholder poser med dagsdoser. Ser også på nettet at noen tar folat tabletter i tillegg til den gravid-pakken, men blir usikker på om det er nødvendig når det står på pakken at den inneholder nok av det som er anbefalt gravide å få i seg. Er det noen andre som bruker Gravid eller som har erfaringer?
ellio Skrevet 27. november 2009 #2 Skrevet 27. november 2009 Jeg spiser lifeline og det finns vissa som blir anbefalda å ta dobbeldose folat ( alltså 800 mikrogram daglig). Det er di som tidligare fött barn med ryggmärgsbrokk eller har vissa sykdommar som gor att di tas dårligere opp av kroppen. Annars mener jag att det beste er å kun spise gravid-pakken, som akkurat som du sier er ifolge helsedirektoratets anfallninger. Finns faktiskt vissa ulemper med å spise for mye b-vitaminer, visst man ikke trenger det.
maysa 1979 ter 3 okt Skrevet 27. november 2009 #3 Skrevet 27. november 2009 folat skal være 400 mul eller hva det står ...ofte på vanlige vitamin pakker er det 200 mul ........gå inn og les om det på nett..på mammanett eller søk det opp på google.
wen83 Skrevet 2. desember 2009 Forfatter #4 Skrevet 2. desember 2009 Har skjønt at det er den hvite tabletten som skal tygges, men det er jo ikke særlig godt...! Går det an å bare svelge denne med vann istedet sånn som med de andre pillene?
Linemor:) GRAVID Skrevet 2. desember 2009 #5 Skrevet 2. desember 2009 Jeg bruker også Lifeline:) Jeg fikk beskjed på apoteket at jeg ikke skulle ta mer folat ved siden av, det som er i pakken skal dekke dagsbehovet. Det er selvfølgelig annerledes dersom man blir pålagt av lege å ta ekstra. Jeg syns også den tyggetabletten er ekkel, men jeg er litt i tvil om den vil løse seg opp dersom du svelger den hel.. Tenker jeg blir vant til den etterhvert jeg og drikker bare masse for å skylle vekk smaken
ellio Skrevet 2. desember 2009 #6 Skrevet 2. desember 2009 Jeg er helt sikker på att tyggetabletten går helt fint att svelge hel. Var akkurat på deres kurs med apotekkjeden min. I deres nyere pakker er tyggetabletten en svelgetablett...forbi många synes den var grusom å tygge...
:) ! Skrevet 2. desember 2009 #7 Skrevet 2. desember 2009 Jeg bruker en kombinasjon av folat og omega3 fra weifa complete. De på apoteket sa til meg at jeg ikke skulle bruke mer enn den dagsdosen som var anbefalt. Skal liksom ikke overdrive heller!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå