Gå til innhold

Magesmerter etter innsetting av egg.

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg fikk satt tilbake 2 egg i går og har hatt veldig vondt i magen etterpå. Er det noen flere som har opplevd dette? Det er ikke som ved tidligere forsøk. Det føles litt som kramper og stølhet, og at det er vondt å trekke pusten. Er litt bekymret for dette og håper ikke det er noe alvorlig. Har tidligere kun hatt fryseforsøk, så mulig det er litt annerledes når det er ferskt forsøk, men det er veldig ubehagelig. Setter stor pris på tilbakemeldinger fra dere:-)

Ønsker også alle lykke til med forsøkene!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141051202-magesmerter-etter-innsetting-av-egg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har opplevde dette flere ganger så jeg kan med hånden på hjertet si at du er overstimulert.Hvor mye, er umulig for meg å si, men utifra at jeg har opplevd overstimulering i liten ,middels og veldig stor grad så begynner det med de samme symptomene. Forskjellen er hvor fort det utvikler seg.

Klarer du å ligge helt flat i sengen og likevel få puste ok uten veldig besvær? Da er det ikke så ille

Føler du at du må sitte oppreist for å klare å puste t.o.m når du sover? Da bør du ringe sykehuset så fort som mulig.

Har magen din vokst? er den hard og stor?

Du har mest sannsynlig fått veske i buken og egg stokkene dine er nok store. Hvor alvorlig dette er, kan kun en lege se på ultralyd. Om ting har blitt verre, eller ikke bedret seg må du ringe sykehuset og få tatt en ultralyd. (uansett på IVF er åpen eller ikke)

Jeg er selv middels overstimulert i dag. Fikk likevel satt inn 2 egg i dag. Jeg må kanskje legges inn på sykehuset i helgen om jeg ikke blir bedre.

Lykke til!

Jeg er enig med xwoman, dette kan skyldes overstimulering. Jeg husker at jeg selv hadde vondt i magen etter insett, jeg ringte min faste gyn. og fikk UL samme dagen. Heldigvis var ikke jeg så veldig overstimulert, og fikk bekreftet graviditet, og dermed beskjed om ta det med ro. Men jeg hadde vondt en god stund, så det bør følges opp med en gang, for det er ikke godt å gå rundt å ha vondt samtidig som man er veldig bekymret.

Lykke til!

Tusen takk for gode råd og svar! Jeg skal ringe legevakt/sykehus i morgen og spørre om de har mulighet til å ta en ultralyd. Det er for det meste kun ubehagelig, har ikke problemer med å puste når jeg ligger, men kjenner at det strekker seg, er krampeaktig og gjør vondt når jeg puster tungt eller beveger meg litt feil. Vet dere hva de gjør hvis det er mye væske i buken på ultralyd i morgen? Kan overstiumuleringen eller noe annet i forbindelse med ultralyd ødelegge for forsøket på noen måte?

Tusen takk for gode råd! Det høres ut som du har det verre enn meg, så håper du får det bedre etterhvert.

Lurer på en ting; hva gjør de om du legges inn på sykehus? Kan det ødelegge for forsøket? Kjenner at jeg ringer for ultralyd tidlig i morgen, hvis jeg får sove i natt da!

Lykke til du også! Vi kan kanskje holde litt "kontakten" her og utveksle litt erfaringer framover.

Jeg var som sagt ikke veldig overstimulert, bare litt, så det ble ikke gjort noe med meg. Jeg ble sykmeldt 100% en stund, tror det var en uke før jul jeg ble sykmeldt (er to år siden nå). Men det ødela ikke for oss, vi var jo gravide, og har nå en flott liten gutt.

Dermed er det fortsatt bare å krysse fingre for deg :)

Annonse

Flott at det går bedre med deg. Det går nå endelig litt bedre med meg men jeg har vært dårlig. Håper bare det ikke ødelegger sjansene for en evt graviditet. Vi må holde kontakten. Blir en spennende uke foran oss.

Jeg er nå på ruge dag 6, og kan ikke si at jeg kjenner så mye. Hverken det ene eller andre. Hva med deg?

Så utrolig bra at det går bedre med deg. Ja, det er veldig spennende om dagen. Jeg er på rugedag 8. Kjenner ikke så veldig mye jeg heller, men har hørt om flere som har hatt det sånn og da var de gravide, så håper det gjelder for oss også:-) Er fortsatt litt oppblåst, men det ser ut til at det går litt tilbake og det er mindre vondt og ubehagelig. Føler at kroppen fungerer bedre, for i starten lå jeg på sofa'n hele dagen. Vi må holde kontakten, så håper jeg vi blir gravide begge to:-)

Så dumt hvis det er noe feil med BIM da, for det skal være plass i innboksen min!

Det går bedre med meg:-) Har nesten ikke vondt lenger og det føles som mye av væsken har kommet ut, for er ikke så oppblåst. Det er utrolig vanskelig dette her, for vet ikke hvordan det går og dagene blir veldig lange når man bare går og tenker på forsøket. Noen sier at det er et bra tegn at man ikke har så mye vondt etter hvert, så krysser fingrene for at eggene eller i hvert fall det ene har festet seg:-)

Ok, vi får prøve igjen senere. Gratulerer med positiv test:-) Så utrolig gøy! Jeg skal teste til torsdag og er veldig spent. Har gått til akupunktur i forkant av forsøket og under hele rugeperioden, og hun var veldig positiv idag, så vi krysser fingrene for at jeg er gravid:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...