mai09-baby Skrevet 27. november 2009 #1 Skrevet 27. november 2009 tenkte å begynne og gi tulla vår litt brød med leverpostei, makrell i tomat o.l. Hva slags butikkbrød er best å begynne med? vet at det bl.a ikke skal være hele korn eller honning i, men er jo så mange brød å velge mellom! Hvordan gir man egentlig brød i starten? i små biter, eller som mos..? Også en ting til jeg lurer på; hvor mye grøt/ grønnsaker/ kjøtt daglig tilsvarer den nødvendige mengden jern som babyer skal ha i seg?
Gjest Skrevet 27. november 2009 #2 Skrevet 27. november 2009 Har hun fått tenner? Jeg mente man skulle vente på brød til man fikk tenner, og kun gi grøt og most middag?
megh Skrevet 27. november 2009 #3 Skrevet 27. november 2009 min jente fikk to tenner når hun var seks mnd. Jeg begynte å gi litt brød, i veldig veldig små biter. klemte litt på det brøde også sånn at det ble litt most. men man skjønner jo fort om barnet er klar for det eller ikke. Bare pass på så det ikke blir for store biter. Jeg brukte lyse brød, kneip og liknende. men styr unna de brødene med mye frø, da må du ta de ut.. Lykke til.
mai09-baby Skrevet 27. november 2009 Forfatter #4 Skrevet 27. november 2009 ok, det visste jeg ikke - er ingen tenner å se her ennå, så da får jeg vel vente litt med brød!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå