Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da var første legetime unnagjort. Jeg er i ca uke 8, noe usikkert pga uregelmessig menstruasjon. Bestilte legetime så tidlig pga ekstrem kvalme. Har vært borte fra jobb et par dager fordi jeg verken klarer å holde på mat eller drikke. Jeg liker ikke å være borte fra jobb, men jeg har rett og slett ikke klart å komme meg opp av senga.

Har verdens mest forståelsesfulle og snille lege. Er nå sykemeldt i 1 uke og skal knaske videre på Postafen og Afipran. Har tatt hCG-blodprøve for å se om vi kan bestemme termin bedre.

Ble så positiv etter denne timen. Har vært så sliten og kvalm, men nå fikk jeg liksom litt gnist tilbake og klarer å glede meg litt over underet i magen min. Ville bare dele det med dere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bra at alt gikk bra etter legetimen. Det hjelper og skrive ned litt tanker her inne på barn i magen. Jeg blir hvertfall litt roligere av det.

Jeg prøvde selv og bestille en legetime, men fikk beskjed om at jeg måtte vente til uke 12. føler at det er utrolig lenge til siden jeg er 5+5 i dag. (nå her jeg enderlig skjønt den tellinga) hehe.

ville bare ønske deg videre lykke til jeg...god helg!

Skrevet

Takk for hyggelig svar!

Grunnen til at jeg fikk time så tidlig, var at jeg var så kvalm at jeg nesten ikke fikk i meg drikke engang. Nå er jeg litt bedre i kvalmen, besvimer ikke lenger heldigvis, og får i meg litt mat og over 1 liter væske om dagen :)

Lykke til med svangerskapet ditt :)

Skrevet

setter denne inn her til deg...og legen på gyn sa at babyen har det seff best uten at mor går og kaster opp hele tiden....

nr 1 bland eplemost og farris ...kan være kvalmestillend e..og da blir d hvertfall ikke dårligere fordi du ikke får i deg væese sukker og salter...er det de gir på sykehuset.

nr2 kjøp postafen på apoteket eller annet bilsyke preparat sjekk pakka først ...men vet med sikkerhet at postafen kan brukes...

nr3 dra til legen og få kvalme stillende da får man ofte afipran prøv det og se og hjelper det deg ikke så dra tilbake og få stemetil f eks.

hvar dette legen på gyn poliklinikken sa til meg i dag go jeg skal ta det som forebyggende pga hyperemesis

håper dette hjelper deg

Skrevet

Takk for tips. Drikker allerede farris og eplemost i 50/50-blanding, spiser postafen og afipran, og får akupunktur mot kvalmen. Litt bedre nå enn forrige uke, håper bedringen fortsetter. Ikke minst håper jeg å slippe innleggelse for intravenøs behandling :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...