Gå til innhold

alkohol og amming.

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor lenge ca tardet før du kan amme igjen etter f.eks 4 cider ?

tenk å ta meg en tur ut i jula, men er ikke sikker på hvor lenge jeg skal gi av flaske etterpå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

burde nok vente ca 12 timer. når du kan kjøre bil kan du amme. det sies jo at etter en enhet (ett glass vin, en øl, en cider) skal du vente 3 timer, så etter 4 blir det vel ca 12 timer.

Skrevet

-når du har promille blir den overført til melka som du da helt sikkert vet. babyen får promille av din promille - det betyr forsvinnende etter noen timer.

Skrevet

så vis jeg slutter å drikke 12-1.. kan jeg med sikkerhet amme 12- 1 dagen etter?

Skrevet

kommer jo ann på hvor mye du har tenkt å drikke.. men hvis du skal ha 4 cider, så ville jeg ventet til da ja.

Skrevet

ok, vet ikke helt hvordan det blir enda, kanskje jeg venter til jeg er ferdig med ammingen,er litt usikker. å klarer jo å vente, må ikke på liv å død drikke alkohol mens jeg ammer:-)

men bare frister litt å ut med venner en kveld, begynner å bli en stund siden.

Skrevet

Ta deg en tur ut! Det går sikkert helt fint og du har sikkert godt av det. Jeg har tenkt å la junior være hjemme med pappaen og ta et par glass vin eller et par øl i jula selv, og jeg tror det kommer til å gå helt fint.

Skrevet

har lyst, men litt redd hun skal bære vrang å ikke vil ta flaske å roe seg...

Skrevet

men er absolutt ikke sikkert du trenger å drikke 4 cider. jeg var ute for ett par uker siden og da var det nok i massevis å drikke ei øl og et glass vin. :/ tålte ikke så mye jeg. lenge siden sist jeg drakk sist. hehe.

Skrevet

Prøv å gi henne flaske noen ganger før selve dagen kanskje? Gjerne ved at du pumper deg, så blir det morsmelk likevel? Da ser du jo fort om hun liker flaske eller ikke?

Kooos deg ute! Jeg tok min første 0,4 pils i går siden februar...Å jøje så god den var :)

Skrevet

ja, tenkte å prøve sånn smått med en flaske på kveldn 1 uke før vis det blir sånn at jeg skal ut en tur..

men da må hun vel få mm når jeg er ute å da, men da er problemet.. hvor mye skal hun ha.. å når må jeg begynne å pumpe å eventuellt fryse ned eler noe sånt?

Skrevet

Jeg ammer 2 timer etter jeg har drukket et glass vin.. Drikker jeg en flaske på fest, så nattammer jeg på natten.. JEG er hvertfall ikke så hysterisk. Alkoholen går i morsmelken, men ikke samme promille som du selv har, den tynnes jo ut.. Ganske mye også! Er noe annet når de ligger i magen, da får de samme promille..

Jeg drikker og ammer med god samvittighet hvertfall, så lenge det ikke er så mye alkohol..

Skrevet

okei, takk for svar:-) hadde tenkt å amme den natta jeg drakk om det blir sånn at de som passer henne kommer å leverer henne etter festen, men da hadde jeg tenkt å ta en pils eller noe sånt bare.. vet liksom ikke hvordan hun reagere..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...