Anonym bruker Skrevet 27. november 2009 #1 Skrevet 27. november 2009 ...spiser deres 1 åring iløpet av en dag? Jeg har en datter som ble 1 år for to uker siden, jeg er så usikker på om hun spiser nok iløpet av en dag. Hun er slank men ikke akkurat tynn og mager. Hun spiser nesten en posjon grøt til frokost, en skive brød og av og til diverse fruktblandinger på glass til lunsj, et middagsglass til middag og en porsjon grøt til kveld. Tror hun er lei av grøt så må vel snart begynne med mer brød. I tilllegg ammer hun morgen og kveld.
lilleღpersille Skrevet 27. november 2009 #2 Skrevet 27. november 2009 Hei! Nå er jenta mi 15 mnd og når jeg ser hva di jente spiser ila en dag er det nøyaktig det samme som mi spiste når hun var rundt 12 mnd. Nå har ikke jenta mi fått grøt på aldri så lang tid, men spiser brødmat. Og etter 12 mnd spiser hun gjerne 1,5 brødskive til måltidene. Tror nok jenta di får i seg nok mat ila en dag, er jo begrenset hvor mange måltider man får presset inn på en dag og får hun 4 måltider er jo det kjempebra:)
Anonym bruker Skrevet 27. november 2009 #3 Skrevet 27. november 2009 Jeg synes det høres ut som hun spiser bra :-) - Jenta mi er 16 mnd og har spist sånn ca slik de siste mnd: Frokost: 1brødskive, 1 banan Lunsj: 1 brødskive, litt yoghurt Middag: det vi har (f.eks 2 fikseboller,1/2 potet og gulerot) Kveld; 1-2 brødskiver (spiste grøt på kvelden til hun var ca 12 mnd - var da veldig lei...) Ammet frem til 15 mnd.
Høna08 Skrevet 27. november 2009 #4 Skrevet 27. november 2009 Poden er 13 mnd og veldig glad i mat. Ble lei posegrøt for en stund tilbake så det får vi ikke i han lenger da.. Men slik ser en vanlig dag ut: Havregrynsgrøt til forkost (hjemmelagd i barnehagen)/ 2 brødskiver (de dagene han er hjemme med oss) To brødskiver til lunsj Frukt som mellommåltid, banan er favoritt, men kiwi, eple og klementin går også ned på høykant Samme som oss til middag så da er det litt vanskelig å se hvilke mengder han får i seg, noe er mer populært enn andre ting Brødskive og en frukt til kvelds, mengden varierer med hvor mye middag han har spist :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå