Gå til innhold

Ingrid eller Marit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ingrid er ett fint navn synes jeg. Men så heter bebiens mormor og farmor Marit.. Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uten tvil Ingrid

Men det er jo koselig med oppkalling og.

Skrevet

Ingrid er finest på en liten jente, men jeg syns Marit er et finere navn i seg selv :) Jeg ville vel egentlig gått for Ingrid kanskje.. Nei jeg vet igrunn ikke.. :P

Skrevet

Jeg syns både Marit og Ingrid er veldig fine navn !

Vil kanskje tro at det er flere som får Ingrid som navn nå enn Marit, i forhold til at det er en viss person som heter Ingrid Alexandra.

Margit er jo også en fin variant syns jeg!

Skrevet

Jeg syns Ingrid er mye finere enn Marit, men Ingrid er nok endel mer populært. Hva med Mari? Jeg syns det er et fint navn og det blir jo også oppkalling etter Marit.

Skrevet

Ingrid

- Maria eller Mari er finere enn Marit. Hva med Marita?

Skrevet

Ingrid er flott. Marit er litt kjedelig i forhold, selvom oppkalling er flott. Kan du ikke bruke begge?

Skrevet

Hvis du skal ha dobbeltnavn kunne det kanskje være en idè å bruke Ingrid Marita? :-) Så slår du to fluer i ett smekk! ...

Skrevet

Marit, UTEN TVIL!

Har begge bestemødrene ett så fint navn, må du jo bare bruke det. Tenk så gøy for datteren din! Er selv oppkallt etter verdens beste bestemor, har alltid likt navnet mitt fordi det var hennes. Kaller du henne Ingrid, er det flere om navnet. Marit er skjeldnere nå. Fint navn, det er også Mari og Maria.

Håper du blir overbevist av meg:-)

Skrevet

Jeg synes nok fremdeles Ingrid er finest, men Marit er pent, det også - og mye mindre brukt nå...

Skrevet

Så koselig med oppkalling! Helt supert å kalle jenta for Marit. Går jo an å bruke Ingrid Margrete. Marit er jo en variant av Margareta og betyr perle. :-)

Skrevet

Liker dem godt begge to. Ingrid er mer i vinden, derfor holder jeg en knapp på Marit. Astrid er også et navn i den kategorien som er like flott.

Skrevet

Tusen Takk for mange svar:)

Skrevet

Jeg synes at de begge er flotte navn :-)

Men holder på Marit her. Oppkalling er flott!

Også er det deilig å høre at navn som ikke så mange småttiser har.....

Skrevet

Ingrid!!! marit er og fint hvis det er en snill en:) har en dårlig erfaring med det navnet nemlig,,,, syns begge navnene er helt greie navn.

• 2 uker senere...
Skrevet

Tusen takk for svar:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...