Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en baby på 3 uker. ønsker å kjøpe en bæresele. men er helt grønn.

noen som har erfaringer ved bruk? anbefalinger ol.

råd mottas med takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har Beco Butterfly II og er veldig fornøyd. Den er (såvidt jeg vet) den eneste selen der man kan sette barnet i selen først, for så å ta på seg selen som en ryggsekk hvis man vil bære på ryggen. Veldig god til magebæring også (eneste jeg har prøvd så langt, vesla er 4 mnd). Barnet sitter vendt mot deg og i en anatomisk korrekt stilling.

Har også hørt veldig mange godord om en sele som heter Manduca, men den har jeg ikke prøvd selv. Og kjøp for all del ikke BabyBjørn! Den er en "rygg-killer" for bæreren og barnet sitter med hele vekten i skrittet. Fysioterapeuter fraråder bruk av BabyBjørn.

For en liten en på 3 uker ville jeg forresten kjøpt et elastisk sjal først (f.eks. Moby Wrap), det er veldig behagelig for både mor og barn. Bæreseler er greiest fra ca 3 mnd (når de holder hodet godt selv) synes jeg.

Skrevet

Manduca er kjempegod, og den har spebarnsinnlegg, så den kan brukes fra fødselen.

Skrevet

takk.

hvilke butikker selger disse sjalene?

Skrevet

Jeg har kjøpt alle mine hos: www.lotusbarn.no

De har en god del info på sidene sine om knytemetoder, hva som er best for hvilke aldersgrupper og lignende! Også har de et kjempeutvalg og kan sende hjem til deg! Har fått våre alle i løpet av 4-5 dager etter bestilling!

Jeg har 2 bæresjal (en elastisk og en vevd) og 1 meitai! Den elastiske brukte jeg fra fødselen til han var rundt 3 mnd. Så begynte jeg med den vevde til han var rundt 6 mnd. Nå bruker jeg Meitai og trives godt med det! Vi bruker heller sjal enn vogn nå vi skal ut på handletur - slipper å legge igjen vogn ute eller snirkle rundt der det ikke er plass, og ikke minst bruke heis!

Og han trives supergodt i den! Sover som en drøm og jeg kan være glad for at han blir båret riktig ift. rygg og hofter!!!

Bare positivt!

Lykke til

Skrevet

jeg kjøpte en babasling til min nyfødte. Den funka ikke på jenta mi, kjøpte manduca nå (hun er 10 uker) og den passer kjempefint. Den er god å bære henne i og vi får god kontakt. Krusedull.net selger disse, har også butikk i trondheim om du bor i nærheten.

Skrevet

Elastisk bæresjal når de er så små, meitai når de er større. Hvis du bor i Oslo, ville jeg tatt med babyen til Bæreglede i Bidenkaps gate, da får du prøvd flere forskjellige og får masse hjelp :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...