Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min på åtte mnd har begynt å våkne rundt tolv-ett hver natt..

Og jeg vet ikke hvorfor??

Noen som har erfaring med dette?

Ofte så gråter hun veldig og i natt måtte jeg legge henne mellom oss for å roe henne. Men det kan jo fort bli en dårlig uvane..

jeg tar gjerne i mot tips..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Babyerer ikke roboter som gjør det samme hver eneste dag, kveld og natt selv om man har gode rutiner på det meste. At babyer, eller større barn for den sakens skyld, våkner på natta er jo ikke uvanlig. Er jo ikke alltid det er noe, og om det så er, så er det sjelden farlig!

Kanskje hun sover bedre i natt allerede? Alle netter trenger ikke nødvendigvis være "smertefrie".

Skrevet

Enig, men nå har det liksom begynt å skje veldig veldig ofte..

Skrevet

Legger hun seg i 20-21-tiden? Kan være begynnende natteskrekk, evt litt mareritt, det er litt tidlig, men ikke for tidlig for dette.

Skrevet

Hun legger seg rundt halv åtte åtte.. hva er det egentlig??

Skrevet

Sakser denne:

"Hva er natteskrekk?

Natteskrekk er en tilbakevendende, kortvarig søvnforstyrrelse hos småbarn karakterisert ved intens skriking og frykt, og der det er vanskelig å vekke barnet. Barnet kan også være preget av hurtig puls, rask pust og svette. Når barnet våkner neste morgen, husker det verken episoden eller at det har hatt noen vond drøm. Natteskrekk kan oppleves skremmende av familien fordi man skjønner ikke hva som er galt.

Det er beregnet at 1-6% av barn opplever et begrenset antall episoder med natteskrekk. Stadige episoder med natteskrekk ledsaget av betydelig ubehag og forstyrrelser er mindre hyppig. Tilstanden er like vanlig blant jenter og gutter. Den kan forekomme fra 1-årsalderen, men her hyppigst i alderen 3-12 år. De fleste får sitt første anfall omkring 3,5 årsalderen. Tilstanden forekommer hyppigst blant barn yngre enn 3,5 år, som kan oppleve minst en episode per uke. Høyeste hyppighet blant eldre barn er 1-2 episoder per måned."

http://nhi.no/foreldre-og-barn/barn/sykdommer/sovnproblem-natteskrekk-9166.html

Som du ser er hun i yngste laget, så kan være vanlig mareritt også, eller noe helt annet. Var bare et forslag til hva det kan være :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...