Cathreen Skrevet 27. november 2009 #1 Del Skrevet 27. november 2009 Da er kroppen i syklus og formen er på motsatt side enn før. Faktisk ganske positiv nå til det meste. Kjærligheten er på topp og jobben min om dagen handler om små babyer og barn som skal vaksineres Skulle egentlig bare vært med i Helsesøster teamet en dag for å hjelpe til, men de syns jeg var så flink med barna at de ønsker å ha meg med rundt på barneskolene også. Siden jeg om dagen jobber på helsestasjonen er det masse babisser og dulle med og som man blir glad av. Behandler jo gravide også, ser på det som en drøm (men tanken ligger i bakhodet at, du vet ikke å heldig du er du kjære deg med kulemagen, sukk.... ) Til tross, det gjør godt å være blandt barn, for jeg vet jeg har det, bare vet det --- Ja mammatekket og all den kjærlighet og omsorg som trengs. Og ikke minst skal min kjære ha all kreditt for hvor god han er og har vært med meg i disse snart 6 åra vi har vært sammen. Har sett på diagnosen som et stort problem, vært nede og stressa, men på et eller anna vendepunkt snudde det seg --> jeg slapper av. Og boom kroppen slo til og der kom "Tante rød" på besøk. Aldri har jeg ønsket henne mer velkommen enn nå, så propper i folat antioksidanter, omega3, b-vitamin (blir litt uggen av å svælje det, men er verdt det tilslutt!!) Dosetten og kalenderen venter. Om 3 dager begynner pergokur nummer 2, dobbel dose. Ser mange andre får fler muligheter enn to runder, men jeg får visst bare gå på kuren to ganger før det blir LAP. Lucky ticket. Så satser nå på at detta blir min bilett, vil nødig på bordet. Gjorde det i fjord for akutt blindtarmbetennesle og har et stygt arr under trusekanten så vil helst slippe og ha to av de. Men må jeg så må jeg. Konklusjonen jenter - tulslutt håper jeg at det for alle oss som trenger det. Det SKAL bli verdt det til slutt. Er så spent, denne gangen skal jeg også bestille blodprøver for å se om det har funka i det heletatt. Takket værra tips fra dere. Og som venninde av meg sa en gang - vi skal prøve nå vi, har tenkt så på egg. Cluet som jeg har funnet ut er Cathreen--> ha seg i Ny og ne fordi man er glad i hverandre Og vips der var den lille gutten dems. Ønsker alle en fin dag! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141049925-round-two-og-litt-fra-hverdagen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cim Skrevet 27. november 2009 #2 Del Skrevet 27. november 2009 Små barn og babyer er bare nydlige . heldig du er som får jobbe med dem. Men du, har tenkt på en ting. Om jeg ikke husker feil; har ikke du akkurat hatt en runde med pergo? Trodde nemlig det var ganske vanlig at man hadde pause mnd mellom kurene. Noen som mener at pergoen også har effekt i pause mnd, noe som gjøre at du på en måte får flere perioder og prøve på. Så i stedenfor 2 perioder, blir det altså for deg 4 perioder. Jeg er selv i pause mnd nå, og skal ikke starte på andre dobble kur for om noen uker. Tror faktisk jeg skal ta en liten el-strips for å se om det er noen eggløsning på vei ;-). Stoler ikke helt på dem, men er jo litt spennende å se om den gir utslag Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141049925-round-two-og-litt-fra-hverdagen/#findComment-141051997 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lulle88 Skrevet 27. november 2009 #3 Del Skrevet 27. november 2009 Jeg hadde ingen pause mellom pergokurene.. Eller, dvs, fikk beskjed om at etter X antall mnd, så måtte man ha en pause fra det, men jeg mener man kunne gå på det 4-6 ganger på rad jeg, uten at jeg skal si det helt for sikkert Jeg gikk i fire mnd ihvertfall, men fikk ikke EL etter triple dose, så det var jo ikke vits for meg å fortsette på det da. Men ser jo at det er MANGE det funker for, det er jo absolutt håp!! Ønsker dere begge lykke til!! Snart er det vår tur!! Riktig god helg!! Klem til mine medsøstre Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141049925-round-two-og-litt-fra-hverdagen/#findComment-141052278 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cathreen Skrevet 2. desember 2009 Forfatter #4 Del Skrevet 2. desember 2009 Om ikke jeg blir gravid etter 2 førsøk med pergo (er på tredje dagen, av dag 5 av kuren nå), skal jeg komme tilbake på gyn og da er det rett til lapraskopi. men tenker det også er likegræit, bli ferdig med hæile driten av piller og div. Rett og slett bare bli ferdig isteden for at om det ikke funker nå, og bruke opp tid på noe som evt ikke funker for meg. Så hellåu da legger jeg meg flat på operasjonsbenken. Skulle komme om jeg var blitt gravid au, så de kunne følge godt opp. Så nå går jeg turer 2-3 ganger om dagen sammen med hundevalpen min og fokuserer på å trenge hu, for er igrunn ikke rart det ikke funka sist, er jo støl i nakke skuldre ennå etter den tida. så stressa og som ei høne som kun tenkte på egg egg egg Pønte litt til jul nå og fokusere på alt det fine vi har og ikke på negative ting. Det er min strategi, vanskelig men im going 4 it nåe gjelder min kjære, hunden, kattene og meg atte vi har det kos. Ønsker alle en fin juleforberedelse, og hvem vet hva det er muligheter for å få i julegave :-) :-). Jeg ønsker hvertfall mest myke pakker. Lykke til!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141049925-round-two-og-litt-fra-hverdagen/#findComment-141075074 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cathreen Skrevet 2. desember 2009 Forfatter #5 Del Skrevet 2. desember 2009 joda har det. med ei pille, så fikk jeg beskjed om hvis du blir gravid er alle glade. om ikke får du mensen og starter på nytt med dobbelkur på 5 mensdag. så det har jeg gjort. 2 tab --> 1Gram. Men jeg har jo fått to pakker ekstra?? skjønner ikke helt den, han ønsker kanskje atte jeg skal ta dobbelkur neste mnd også?? Fikk jo skriftelig hva jeg skulle gjøre på et ark. Han nevnte jo bare i 2 omganger.....jaja....da ser jeg litt Jeg brukte el-strips, i 3 dager sist så jeg droppa det. jeg tenkte å kjøpe clearblue fertilitets monitor ca 2000kr, men så leste jeg på pakken først, der stod det at det ikke virker på de som har pcos, med liten skrift....så godt jeg ikke investerte i det jeg får følge gynekologens råd, og satster på at han vet hva han gjør ettersom en time hos han (volvat) koster ca 1500 kr hver gang. satser på at graviditet unnerligger i prisen for da betyr jo penger ingentingen lykke til med el-tester cim. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141049925-round-two-og-litt-fra-hverdagen/#findComment-141075148 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå