Gå til innhold

Ammefri fra jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Dere som har begynt å jobbe tidlig eller ihvertfall før babyen er ett år gammel, har dere benyttet dere av ammefri, og evt. for hvor lenge?

Jeg jobber i staten, og har derfor krav på to timer betalt ammefri hver dag. Vesla vil være 9 1/2 mnd når jeg begynner på jobb igjen. Har lyst til å fortsette ammingen en god stund, men det blir jo ikke så enkelt hvis jeg skal være borte 9-10 timer hver dag. Er litt redd for å bli sett på som lat og utnytte systemet siden hun er såpass stor...

Hilsen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber også i staten og har tenkt å benytte meg av ammefri hvis behovet er der. Nå er gutten min bare 6 uker foreløpig, men jeg skal etter planen ut i jobb igjen i juni. Jeg har ingen betenkeligheter med dette (hvis behovet er der vel og merke), og vet at jobben min vil ta godt imot det. Ammefri er der for en grunn og da er det bare å benytte seg av det mener nå jeg.

Benytt deg av retten din du, du utnytter ikke systemet hvis du bruker tiden for amming!

Skrevet

Jeg brukte 1 times ammefri til første barnet var 12 mnd og andre barnet var 17 mnd. Ingen som sa noe på det. Jeg gjorde det sånn at jeg begynte en time senere på jobb på morgenen, i og med at barna fortsatt ble nattammet (jada, jeg vet...).

Skrevet

Hun er da ikke stor da, de er jo anbefalt at man ammer så lenge som mulig, og iallefall til barnet er 1 år. Bare benytt deg av retten din! Skulleønske jeg kunne amme, så amm så lenge du kan:)

Skrevet

Hva om man jobber i det private, har man krav på betalt ammefri da? Eller er det kanskje opp til hvert enkelt firma?

Skrevet

I det private har du krav på ammefri, men det er opp til arbeidsgiver å bestemme om det er med eller uten lønn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...