Gå til innhold

Dere med flaskebarn.. vennligst se her..?:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når de slutter å drikke så masse melk, hvordan får dere i dem nok drikke?

Mi jente er 10 mnd og drikker maks 460ml mme hver dag. Som oftest bare 230(kveldsflaska). Hun får selvsagt vann til alle måltider. Men det er jo ikke SÅ masse vann som går ut av tutekoppen...? Leste at barn under 1år helst skal ha ca 1liter vann i døgnet... Er ikke det veldig masse?

Matprogrammet hennes ser slik ut:

(Om hun våkner i 5 halv 6 tida: en flaske på 230 ml)

ca kl 8: Grøt + vann

ca kl 1230: skive + vann+ fruktbeger

ca kl 1530: middag + vann

ca kl 1730-18: grøt+ vann

- sengetid ca 18-1830 - flaskemed 230ml (drikker opp nesten hele flaska...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tok opp dette med helsesøster når mini var 6 måneder. Da sa hun at han ikke skulle ha mer enn 500 ml i døgnet, men at det ikke gjorde noe om han drakk mindre enn det. Nå er han snart 10 mnd og drikker bortimot 500 ml pr dag. Ofte kun flaska om morgen og kveld = ca 400 ml. Og vann til alle andre måltider. Han får jo i seg ganske mye væske gjennom grøt og annen mat i løpet av en dag også.

Tror du har lest feil ang hvor mye vann de skal ha i seg i løpet av en dag. Jeg leste litt om diare og oppkast her om dagen, og der sto det at små barn som ikke spiser i det hele tatt og er syke skal ha i seg 1dl væske pr kilo i kroppsvekt i døgnet. Dvs ca 1 liter på mini'n min.

Skrevet

Du har nok rett i at jeg leste feil...:)

Tenker bare litt på at tissebleiene hennes ikke er så tunge alltid. Avogtil (som idag morges) var den ikke kjempetung, som den pleier å være..hehe.. Men ja, hun fårnok i seg nok. Hadde hun vært dehydrert hadde jeg vel merket det, og helsesøster også, var der for 1 uke siden.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...