Gå til innhold

Dilemma :(

vilhahøstbabyda<3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp hatt første pp, uten resultat. Vi har tre gutter på 5,8 og 10 fra før, og er klar for nr. 4 før de andre blir for store.

Så i går kom tidenes jobbtilbud ramlende som lyn fra klar himmel. En jobb jeg vil elske, lederstilling i arbeid med barn og unge, og får omtrent bestemme lønn og arbeidstid selv. (Deltid) Meeen samtidig studerer jeg også.. Og hvordan får man da plass til en baby? Alt ansvaret vil jo havne på mannen, med han i permisjon, og det er ikke den typen mor jeg er. (tror ikke det er den typen far han er heller.) Med de andre var jeg hjemme til de var nærmest tre. Jeg vil være tilstede for barna mine. Samtidig syns jeg det er viktig at aldersforskjellen ikke blir for stor. Hva i all verden skal jeg gjøre? Tilbudet er strålende, jeg vet jeg vil blomstre av det, og det gjør underverker for en glissen cv, men hva med barnet som jeg nesten allerede har båret fram i tankene?

Hvorfor kan man ikke bare få alt man vil ha? :( Vi hadde jo bestemt oss for dette nå. Har heklet babyteppe og alt. :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi! Ja der har du et dilemma!!

Ser noooe positivt med det da!!

!. Du har barn på 5 8 og 10 år! De er såppas store at de sikkert kan hjelpe til men en del småting som kan virke store for dere (hvis du skjønner)

2. Du jobber deltid, og er student! Når er du ferdig som student??

Da kan du enten ta et pauseår fra studiene hvis du er ferdig til sommeren f.eks og så har din mann perm der du og er mye hjemme pga du bare jobber deltid!

3. Du kan så og si bestemme arbeidstid og lønn selv!

Kan du jobbe noe hjemmefra? For da kan du og se barnet ditt mer!

Det er jo sikksykt viktig å trives med jobben! Så jeg ser dilemmaet ditt når "drømmejobben" plutselig har dukket opp!! :)

Huff! Lykke til med beslutningen!!

Skrevet

Tror ikke du skal være redd for at de andre barna blir for store viss du utsetter prøvingen litt.. Har selv søsken som er 3, 5 og 8 år yngre enn meg, og har alltid hatt et godt søskenforhold til alle sammen tross aldersforskjellen, så akkurat det tror jeg ikke du trenger å bekymre deg for.. Når er det du begynner i evt. ny jobb da? Du kan jo bare utsette prøvingen litt? MEN, det er du som må avgjøre dette, gjør det som føles rett for deg. Ønsker deg masse lykke til! :)

Skrevet

Oi, så ikke at noen hadde svart før nå!

Tenkte først å bare begynne med p-pillene igjen, men klarte ikke. Kjennes ut som å bli "fratatt" babyen. Mange vil vel si at jeg har et luksusproblem, men jeg syns dette valget er grusomt vanskelig. Jeg vil ha ALT! Men tror belastningen blir for stor på min kjære da. :s Kanskje jeg bare må sette utdanningen på vent, men jobben er jo deltid, så da blir økonomien deretter. :s Søren, skulle ønske timingen var _litt_ annerledes. Det er fortsatt 2,5 år igjen av studiene her, og jeg har ikke lyst til å ta pause. Jeg kan gjøre mye arbeid hjemmefra, men jobben innebærer også en del møtevirksomhet (kveldstid) og noe reising. Æsj! Har ikke tatt noe valg, og ikke begynt med pillene igjen. Blir vel kanskje skjebnen som får bestemme da..

Skrevet

eg hadde valgt baby frammfor alt,nå;) men det er jo meg:)

men ka med å vente noen år og heller få to tette? da får du alt, pluss en baby til:)

Skrevet

Haha, Maria, vet ikke om helsa holder til det, men hadde gjerne fått tre-fire til om så. :) Bare så vanskelig å ombestemme seg nå når det var bestemt og vi hadde begynt å glede oss skikkelig!

Skrevet

Hvis du velger begge deler kommer det til å bli stress! Veldig stress, men ikke umulig :)

Og som du sa med at du jobber deltid og da blir lønna deretter; Hvis du så og si kan bestemme lønna selv så kan du jo sette den litt høyt? Ikke overdrevenet høyt men passende for det du skakl gjøre! (regner med den blir mange kronene høyere enn min hvertfall)

Mye reising og mye møter må jo og passe med at mannen din er hjemme!

Hva syntes han du skal gjøre??

Er han klar for å eventuelt gå i pappaperm med barn nr 4? Og være en del hjemme pga din nye jobb?

Hvis han er det gjør det situasjonen litt lettere!! For da slipper du å føle at du "tvinger" på han alt arbeid om du sier ja!

Hvor lenge er denne jobben snakk om da? vikariat eller "for alltid" ?

Hvis det er vikariat for f.eks 1 år, hadde jeg ikke vært i tvil:) Da hadde jeg ventet en 3-4 mnd med å prøve å få barn!

Du er jo ikke syk selv om du er gravid :)

Skjønner valget ditt er vanskelig!!! Hadde jeg fått en sånn mulighet vet jeg heller ikke å jeg hadde gjort!! For nå er jeg veeeeeldig klar for å få barn! Men en "drømmejobb" Hadde gjort barnesituasjonen vanskelig!!

Huff! Lykke til med valget!! Ikke begynn på pillen heelt enda da! Når må si takke ja eller nei til jobben da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...