malin_lotta Skrevet 26. november 2009 #1 Skrevet 26. november 2009 har vondt nederst i magen,like oppafor underlivet, eggstokkene og livmoren..husker jeg hadde dette når jeg hadde betenlse i livmora..så jeg frykter jeg har det igjen.. har ikke turt og gått til legen enda..da får jeg liksom den endelige beskjeden...at det ikke blir noen flere barn å meg. er vel derfor jeg ikkke har blitt gravid, prøvt 1 år nå. har ikm den 1des, tok test idag,men negativ. med de andre barna fikk jeg pos 7 dager før ikm,så har jeg vært gravid, har det vistes nå. noen flere som har hatt veldig smerter der nederst i magen, og eggstokker, når det ikke er eggløsning? det blir verre og verre..kanskje jeg får tidlig mensen. har no disse smertene da,og mye kvalm.men den testen viste noe annet. stor sjangse for og bli gravid 2 dager etter el da?
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 26. november 2009 #2 Skrevet 26. november 2009 Det er godt mulig du er gravid, sjøl om testen var neg. i dag. Like vanlig å teste positiv til samme tidspunkt med alle barna som med ingen av dem Har opplevd kraftige smerter i magen sjøl, men er da alltid tidsrommet mellom el og ikm. (vet ikkje om eg har hatt el alle sykluser da..vært litt uregelmessig...) Tror bare det e...vondter for vondtens skyld av og til. Hehe. Har ingen forklaring og det tror eg ikkje så mange andre har heller. Men så klart! Siden du har tidligere hatt livmorsbetennelse, så syns eg at du skal ta deg en tur til legen. Bedre føre var, og HVIS du er så uheldig å ha fått betennelse, så er det bra å komme tidlig. ...men igjen. Mange som opplever sterke smerter i livmora tidlig i svangerskap, så er jo ikke kroken på døra før tanten kommer vettu Vet du at du har hatt el? At kanskje el kan være litt forsinka? At det er kanskje el som er nå? Håper du har vondt fordi en liten spiiire inni der drive og gnager seg inn i slimhinnen din!! (hørtes nesten litt ekkelt ut. Hehe..) Men som sagt.. pass på tempen din, og hvis du passerer 37,9, så ringer du legen og nevner livmorsbetennelse! Ring gjerne før og! Bedre én gang for mye enn én gang for lite!!
Plutselig_gravid Skrevet 26. november 2009 #3 Skrevet 26. november 2009 Sånne smerter har jeg også. Akkurat som du beskriver. Har hatt det alle de gangene jeg har vært gravid, i forbindelse med eggløsning, mensen ved et par anledninger, en egglederbetennelse og da jeg hadde exu (men det ble etterhvert så intenst vondt at jeg mistet bevisstheten). Så med andre ord er det ikke godt å si... Husk at svangerskap er ulike, det samme med hcghormonet og hvor lang tid etter befruktning egget fester seg. Fester det seg sent får du senere positiv test og omvendt. Jeg har i et svangerskap testet 1 uke før ikm og i et annet uke etter ikm. Så selv om du ikke har fått positiv test enda så betyr ikke det at alt håp er ute:) :) Men, vær så snill å få det sjekket ut hos lege. Om det skulle være infeksjoner av noe slag så kan tidlig behandling være avgjørende!!! Ønsker deg masse masse lykke til. Jeg forstår frykten din ang det å gå til lege og kanskje få "dommen". Jeg har det på samme måte og må bli sparket ganske hardt i rompen før jeg trapper opp på legens kontor. Har lært litt etter jeg holdt på og dø av store indre blødninger pga exu....
malin_lotta Skrevet 27. november 2009 Forfatter #4 Skrevet 27. november 2009 negativ test i dag også. kansje det er tegn at tanta komer. går vel ikke an og ha el nå, når ikm er 1 des?, kan ikke kommme på at jeg har opplevd de smertene her så ille før. vet ikkke helt når el var,men tror jeg har 30 dager syklys, får mens samme dato..så da var el kanskje den 17, hadde sex den 18 husker jeg..skulle testen ha væert positiv nå da hvis?
Lille diamant Skrevet 27. november 2009 #5 Skrevet 27. november 2009 Hei! Jeg var på sykehuset til undersøkelse sist uke pga uforklarlige smerter i underlivet. Både rundt eggstokkene og i livmoren etter hvor i syklusen jeg er. Disse smertene oppstod etter at jeg hadde en MA i august og en infeksjon i livmoren etter utskrapning. Har så intense smerter før TR, at jeg har vært på legevakten den ene gangen. Og de mener dette kan komme av at jeg har cyster som vokser og sprekker hver syklus. Undersøkelsen viste at alt var i sin skjønneste orden både i livmor og eggstokker, så gynokologen sitt råd var å bli gravid så fort som mulig. Da ville disse smertene forsvinne mente han Så ikke ta sorgene på forskudd, for det hender at man kan ha ufarlige smerter og. Men ville tatt meg ein tur til legen, for om det er en infeksjon du har så er det best å få gjort noe med det før det blir verre. Er det noe spesiell grunn til at du er redd for å få beskjed om å ikke bli gravid flere ganger?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå