Kristian-Mamma Skrevet 26. november 2009 #1 Skrevet 26. november 2009 Høres sikkert kjempe teit ut,men lurer på om det er baby som lager lyd i magen min. Hører oftere og oftere en sånn rommle/prompelyd øverst på magen. Vet jo at hodet er ned nå og at rompa ligger øverst. Noen dager låter det veldig.....Kan ikke si at jeg har hatt spes. vondt i magen og at det kan være mine tarmer. Eller er det noe annet som skjer der inne? Kanskje han raper? Merkelig i.f.t teorien min om at lyden er øverst på magen min og hodet til baby i bekkenet mitt. Synes det er pinelig innimellom. (Som i dag da svigers var hos oss på middag og det hørtes ut som om jeg satt å fjerta hele tiden, eller når jeg sitter på rapport på jobb)
Tabitha Skrevet 26. november 2009 #2 Skrevet 26. november 2009 Kanskje andre som kan svare bedre, men dersom man fiser i et badebasseng kan det ikke høres. Babyen ligger på en måte i et basseng med vann. Så det virker meget merkelig med høye fiselyder fra babyen mens den ligger i fostervannet, i mors liv. Teoretisk sett, hvis babyen slapp ut rap eller promp, ville det danne seg luftbobler i fostervannet som ikke laget noen lyd.
sailor m1+2prinsesser :-)) Skrevet 27. november 2009 #3 Skrevet 27. november 2009 babyen øver seg både på å skrike, prompe, tisse og tarmene på å fordøye. men for det første ligger den i vann og for det andre er det vann i lungene og hele systemet. fostervann som sirkulerer. så det er teoretisk umulig at det kommer lyd, selv om man i senere forksning ser at ungen trener stemmebåndene. når det er sagt. tarmene dine har liten plass og ligger mer utover og rundt livmora enn i sikksakk som den gjør til vanlig. dette er med på å gjøre fordøyelsen litt vanskeligere og en av grunnen til at mange promper mer. det er nok mer tarmromstering du hører og det er det lite å gjøre med. hormonene gjør også sitt til at musklene i tarmene er slappere og da danner det seg mer luft og variasjon i tykkelse i tarmene. håper det var litt oppklarende:-)
You can call me Dårris Skrevet 27. november 2009 #4 Skrevet 27. november 2009 Når babyen tisser, så rister den gjerne litt. Kanskje det er det du kjenner, og oppfatter som lyd? Uansett så tror jeg ikke den faktisk lager noe lyd, det ville være veldig rart i så fall;) Men som hun over her sa, det kan være tarmene dine du hører, de ligger jo litt lett fordelt utover inni der nå
Termin 061209 Skrevet 27. november 2009 #5 Skrevet 27. november 2009 Jeg tror den lyden du høre er lyden fra tykktarmen din som blir klemt pga fosteret...den går nemlig på oversiden av magen... jeg har disse lydene selv og tror det er det Men jeg er ikke noe lege da
Draculababy Skrevet 27. november 2009 #6 Skrevet 27. november 2009 Min baby lager også lyd! Er akkurat sånn som du beskriver det, bortsett fra at mine lyder er nederst i magen. H*n ligger med hodet nedover, så jeg har lurt på om han raper:-) Joda jeg er med på den teorien om at lyder ikke høres i vannet, men den lyden jeg hører er kanskje mer at jeg føler jeg hører den, er ikke sikker på om den kan høres av andre på utsiden av magen, men jeg hører den i og med at den er inne i magen min! At den kommer fra babyen er det i alle fall ingen tvil om, fra tarmen kommer den ikke. Må huske å spørre jordmor om dette neste gang jeg er der, hadde vært kjekt å vite hva det faktisk er! Jeg er forresten 34+1 i dag og har hørt denne lyden i et par tre uker tror jeg.
Kristian-Mamma Skrevet 28. november 2009 Forfatter #7 Skrevet 28. november 2009 Takk for alle svar:) Jeg har hørt disse lydene i 1-2 uker nå og er vel 30+1 i dag. Mine lyder høres for omgivelsen også
Store♥+Lille♥+♥i_magen Skrevet 28. november 2009 #8 Skrevet 28. november 2009 Har også en slik lyd innimellom. Har lurt på om det er livmora som beveger seg mot mellomgulv og ribbein når jeg "prøver" å bøye meg... Men vet ikke om det stemmer
Miranda01 Skrevet 29. november 2009 #9 Skrevet 29. november 2009 Den kan jo ikke rape eller prompe nå, kan den det da? Hele babyen ligger jo i vann og det er jo ikke noe luft der inne, så det er jo umulig at den lager lyd... Men har lurt på det selv faktisk! Høres sånn ut noen ganger, men det er bare andre ting som lage lyd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå