Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg fant ut i helga at jeg er gravid =) Er første gangen, så mange spm som dukker opp. Foreløpig har ikke så mange symptomer; kun uteblitt mens og mensmurringer. Noen som har opplevd det samme?

Lurer også på når det er vanlig å fortelle det til nærmeste familie? Som foreldre og søsken..

Takk for svar :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei wen83 jeg har også akkurat funnet ut at jeg er gravid... jeg er 6 uker på vei og har sagt det til mine allernermeste.. Har ikke noe kvalme eller adre gravidsymptomer, kun litt mensmurringer og er endel mer sulten

Skrevet

Gratulerer!!! Jeg har en sønn på 4 år, og er nå gravid i uke 7 med nr to, som var litt av en overraskelse!

Mensmurringer er helt vanlig, å d kommer du nok til å kjenne en stund, jeg har d litt enda, men har roet seg litt! :) Men GUD så mye luft i magen jeg har, hadde d oxo med nr en!

Jeg er av den typen som aldri klarer å vente til man er 12 uker på vei... de fleste sier man bør vente til da, for da er d sikkert at ikke noe skal skje! Jeg fortalte d til to venninner, mamma, søster og bror bare noen dager etter at jeg oppdaga jeg var gravid! Første graviditet fortalte jeg d til mamma å pappa med en gang! :)

Lykke til! :)

Skrevet

Hei dere ;)

Gratulerer begge to ;)

Så morro ;)

Wen83, så deg på terminklubben også. og ser ut som vi har termin samme dag. 2 august.Jeg tok også test mandag og tirsdag og de lyste begge knall blått.

Tok forvrig eggløsningstest på lørdagen før og det var knall sterk den og så skjønte det vel da ;)

Jeg har litt små symtomer,, murr og hovne pupper.. samt litt små kvalm ,og diare. men ikke noe å klage over. deilig å kjenne at det skjer noe ;)

I dag har jeg sakt til det min mor og far ;) så morro. Føles enda mere virkelig da ;)

Er jo tidlig men vi får bare håpe ;)

Skal du fortelle det til noen ?

Skrevet

Nitsirk84: Jeg har veldig lyst til å fortelle det til de nærmeste før uke 12, men har ikke fått snakket så mye med mannen min om det enda. Han reiste avgårde en uke på jobb-oppdrag søndag når vi fant ut. Har veldig lyst til å fortelle det til de nærmeste til jul. Vi bor ikke i samme by som foreldre og søsken, og har veldig lyst til å fortelle det ansikt til ansikt :) Spørs om jeg klarer å holde meg til søster og mamma da.. vi får se ;)

Moro at vi har termin samme dato! Har du bestilt første kontroll enda?

Skrevet

Gratulerer :)) så morro:) Jeg har også nettop funnet ut at jeg er gravid,er 6uker på vei og venter nr.2.

Har også masse luft i magen så kjenner at buksene begynner og strammen ekstra godt;)

men har nesten ingen symptomer, bare av og til litt mensmurringer og vondt i ryggen pluss noe kvalm,men det går over vist jeg spiser og spiser..... Men kan jo ikke stappe i meg vær gang jeg er kvalm .. hehe ;)

Skrevet

wen83: Så gøy!! Jeg er også gravid for første gang :) mensmurringer er vist veldig vanlig. når er terminen din? Har tusen spørsmal jeg også, men folk her inne er snille og svarer på det meste. så da er det bare og spørre i vei.

Jeg klarte ikke og vente med og si det, sa det til familien bare dagen etter jeg fikk vite det..det er ikke no fasit på sånt.. så det må man bare gjøre når man selv føler for det.

Ting kan jo skje etter uke 12 også.. og jeg tenkte at hvis noe skulle skje så er det faktisk greit at folk rundt deg kan støtte deg.

masse lykke til...

Skrevet

Jeg har termin 2. august. Vi skal nedover til hjemstedet til helga, så har bestemt oss for å fortelle det til nærmeste familie der... er veldig spent på hva de kommer til å si, blir nesten litt nervøs ;)

Når er terminen din, oi =)?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...