Gå til innhold

Vi som er gravide deler gode råd og tegn i rugetiden

Anbefalte innlegg

Under alle mine forsøk har jeg vært på evig jakt etter symptom som =graviditet. Nå skal det jo atter en gang sies at variasjonen er enormt stor fra person til person. Vel vitende om dette, har jeg lest og lest om andres opplevelser, stikkinger og murringer osv...Kanskje vil denne tråden nettopp vise de store ulikhetene i hvordan veien til å bli gravid er?

Jeg håper at mange av dere som nå har blitt gravide deler deres erfaringer, slik at vi kanskje kan gjøre jakten litt lettere for de som kommer like bak:o)

I forkant av forsøket:

Akkupunktur hos utdannet akupunktør ca 1.mnd før medisinstart. Jeg har gått 1 gang i uken frem til uttak. Jeg fikk akkupunktur før og etter innsetting(samme dag) og 6 dager etter innsetting. Jeg har stooooor tro på at dette har hjulpet meg. Spesielt å få behandling før og etter innsett!!!! For min del: bedre kvalitet på eggene+bedre blodgjennomstrømming til livmora

Ellers har jeg tatt litt kosttilskudd:Bio-Balanse fra BIO LIFE(helsekost) og Body Defense Antioxydant fra SOLARAY. Vært i aktivitet og spist lite sukker.

Rugetiden:

Jeg har ikke skrevet dagbok, men husker sånn ca...Masse aktivitet i livmoren på dag 3,murring og småstikking. Kjente litt av det samme på dag 4 mot kvelden, men ikke like intenst. Så var det ganske så lite aktivitet frem til dag 7. Da kom murring og småstikking tilbake. Det samme på dag 8. dag 9 tok jeg en test: svaaaaakt positiv. Litt mensfølelse denne dagen.Tyntflytende utflod. Tok ny test dag 10; ikke sterkere strek. Dag 11 tydelig rød strek (quick respons-test). Følte meg gravid, masse jobbing i livmor, og mye stikking. Kvalme og svimmelhet kom snikende. Hetetokter.Tok Hcg-prøve. Denne viste 45 Denne kvelden hadde jeg en liten blødning:HJELP!!! Blødningen bestod av litt rosa blod/utflod på papiret et par ganger når jeg tørket meg. Ingen ting mer i etterkant. Dag 12:enda sterkere strek på grav.test. Snikende kvalme.Hetetokter. Litt mensfølelse, stikking og murring. Dag 13: Kvalm, murring, hetetokter, svimmel, brakk meg flere ganger. Ny hcg-prøve: den viste 110. Jeg har nå erklært meg for gravid:o)

Glemte å skrive at jeg fikk veldig ømme pupper med en gang jeg startet på Cyclogesten. Denne ømheten forsvant nesten på dag 9. Kjenner nå på dag 14 at puppene begynner å bli ømme igjen.

Ble visst litt rotete, men sånn er det når en i lykkerus skal rulle bakover i harddisken:o) I grove trekk min rugetid..

Lykke til alle sammen:o)

Fortsetter under...

..tja... hva har jeg gjort da??

Før forsøk endret jeg litt på min livstil, kutta litt snop, trente litt, drakk vann... Gikk til fysioterapi - rett og slett fikk litt overskudd.

I medisintiden var det lite bivirkninger - mulig litt kortere lunte.

Egguttak og innsetting gikk etter forholdene greit. Bedre enn for 4 år siden.

I rugeperioden ble puppene vonde, og kvalmen kom snikende tidlig. Husker ikke hvilken dag. Ingen tegn til blod i det hele tatt. Ingen festesmerte. Ikke noe spesiell mensmurring heller. Crinone går jeg fortsatt på.

Klarte å vente til rd 13 med test - Positiv

Ingen blodprøve, men er fortsatt kvalm. Og trett.

Spenningen er der hele tiden. Kjenner etter "alt" som skjer "der nede" - men til nå er allting ok.

Sykemeldt, slippe å stresse - passer meg fint nå før jul.

Spør meg gjerne om jeg kan hjelpe.

Vil vel si at vi har vært veldig heldige, som fikk vår første datter på første forsøk, og nå gravid igjen, på første ferskforsøk. Det er altså mulig.

Stå på alle jenter. Vi klarer det :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...