Gå til innhold

Så mange som fpr tidlig UL?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ny her inne, og har lagt merke til at mange av dere jenter er på tidlig UL.. Kan jeg spørre om hvorfor?

Jeg hadde SF ved siste graviditet og barnet ble født prematurt.. Nå skal jeg til første legekontroll over jul, og da er jeg forbi 12 uker.. Je vil jo gjerne ha ekstra oppfølging pga hvordan siste svangerskap forløp, og da gjenre med tidlig UL..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får det pga gjentatt misting. Men det er nok mange som kjøper det privat også. (gjerne etter å ha blitt skremt med spontanaborter på sider som dette;P)

SF = Forgifting? Du får nok god oppfølging, og om de mener at det er grunn for ekstra ultralyd så henviser fastlegen til det. :)

Skrevet

tror det er mange her som betaler selv for tidlig UL .....om du føler deg usikker på ting og vil ha ekstra oppfølging så kontakt legen/jordmor.

ha en fin kveld

Skrevet

Jeg får tidlig UL for di jeg hadde en SA før denne graviditeten.

Skrevet

Mamma til 2 gutter: Jeg har hatt to sa før denne graviditeten. Kan jeg også få ul da? bare spurte du legen din om å få ul å så var det greit el? Hvor tar du ul+ på sykehuset?

Skrevet

Jeg skal på UL i neste uke, da er jeg 7+4. Går tidlig pga at jeg har hatt to MA.

Jeg går bare til gynekologen min, vet ikke om det er noe spesielt med dem, men jeg kan bare komme "når jeg vil", har de sagt, og betaler 50 kroner gangen, 100 hvis jeg vil ha bilde:) Veldig greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...