Gå til innhold

Jeg greier ikke glede meg over graviditeten..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nok hørt om nok aborter nå. ers å utrolig redd for å miste, går bare å engster meg... Man hører jo om at det er så vanlig å miste. Tenker at det kan like godt skje meg... Beklager at jeg syter men er litt godt å få det ut også. Har kjent på mens murringe rog vondt i ryggen noen dager, de kommer og går.... Lurer på om det er noe galt eller om det er vanlig å ha det? Er ikke kvalm heller enda. Er bare litt små uvel og litt trøtt om kveldene. Men er bare 4+4 gravid enda. Så alt kan jo skje. Åå jeg blir helt dårlig og sliten av all den grublingen jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er vanlig og ha mens murringer og vondt ryggen...vet det kan være vanskelig men prøv og slapp av. og ta kontakt med legen din og fortell hvordan du har det...

Skrevet

Hmm.. ikke så lett å råde deg til noe.

Men hva med å ta en pause herfra for en stund?

Bare nyte det lille vidunderet som har startet livet sitt inne i deg -

uten å lese om alle triste og nedslående nyheter fra andre.

Kose deg og ikke være så bekymret hele tiden for at noe kan gå galt, eller er tegn på noe galt.

Vi er alle forskjellige, både som gravide og ikke-gravide - det du kjenner kan være helt normalt for deg :)

Man kan jo ikke tro noe annet enn at alt skal gå bra.. :)

Skrevet

VIl bare sende deg en stor trøsteklem! Det er heeeelt normalt å ikke kjenne så mye så tidlig og symptomene kommer helt sikkert til å komme mer fra rundt uke 6.

Det er dessverre slik at mange mister (inkludert meg selv) men det er slik at for de aller fleste går det bra. Men her inne er det slik at man kan dele sorger og gleder og jeg må si at på bli gravid er det mye støtte og oppmuntring å hente. Vet det er mange med meg som føler det slik og da blir det gjerne at man søker støtte også når det går galt og derfor leser du om så mange som mister her inne.

Min erfaring er at man ser mest det man tenker; som f.eks; når man ønsker å bli gravid; ja da ser man gravidmager overalt føler jeg. Når man er redd for at det går galt; ja da er de nettopp de triste innleggene man ser.....

Prøv å tenk positivt og at dette skal gå bra! Prøv å kos deg med den deilige lille spiren i magen din og heller nyt at du ikke har for mange gravid-plager ennå. De kommer helt sikkert etterhvert:)

Ønsker deg masse masse lykke til og et fint svangerskap:)

Skrevet

Det du beskriver er helt normalt. Murringene og litt andre symptomer. Hos meg satte ikke kvalmen inn for fullt før rundt uke åtte og da ble jeg så dårlig at jeg måtte legge med ned hver eneste sjanse jeg fikk.

Bortsett fra det, så gjelder samme filosofi for både redselen for abort og redselen for utroskap. Det er utenfor din kontroll, så du kan enten kaste bort tiden på frykt eller du kan nyte livet inntil det skjer med deg.

Skrevet

Tusen takk for svar! Nå i sted var det litt rosa på papiret, så nå er bekymringene mine satte inne for fullt! Nå er jeg veldig redd dette er begynnelsen på noe galt skal skje. Ååå kan ikke snakke med samboeren min om det heller, det går bare ikke. Er ikke sikkert det er noe galt. Har ikke mens murringer akkurat nå men det rosa på papiret i sted gjorde meg redd. Det gjør ikke saken bedre at søstra mi også fant ut at hun var gravid nå, og dersom det går galt nå med meg og det går bra med henne vet jeg det blir utrolig vondt når hennes baby blir født.

Skrevet

nå må du slutte å bekymre deg :) blødninger er veldig vanlig i første trimester ! Hadde det selv i små doser innimellom , helt til uke 9. Er det ikke større mengder så er det ingenting å tenke på. Men om du er så redd som det ser ut som, syntes jeg at du bør snakke med sambo, menn har et mer planta syn på slike ting, så kanskje han kan hjelpe deg med å slappe av, for husk at det går bra hos de alle fleste

Skrevet

alle de symptomene du har er helt vanlig. Jeg er i uke 4 ca og får smerter i ryggen og magen og har fått rosa på papiret to ganger.

Du må ikke tenke mye men pass på deg selv.BARE SLAPP HELT AV.

Lykke til

Skrevet

Sto opp tidlig i dag. Sov dårlig. Er fortsatt litt rosa på papiret, og det føles som om mensen er på vei. Mens murringer. Derfor er det jeg har dårlig følelse. Er 4+5 i dag ifølge beregningene. Matlysta er ikke på topp, men det er nok psykisk. Må nevne at jeg har slete med en del angst og psykiske problemer før, det er bedre, men ikke helt bra enda. Så det er nok derfor jeg er ekstra følsom og angstfyllt når jeg merker disse tingene med kroppen min.Føles om jeg er på gråten hele tiden.

De mens murringene liker jeg absolutt ikke!

Skrevet

så ring og snakk med legen din.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...